Presidenttiparilla on koiranpentu Suomi 29.09.2021 Kuuntele uutinen Tasavallan presidentti Sauli Niinistö ja rouva Jenni Haukio ovat hankkineet koiran.
Kimi Räikkösen viimeinen kausi Urheilu 29.09.2021 Kuuntele uutinen Formulakuski Kimi Räikkönen lopettaa uransa.
Lionel Messi pelaa nyt Ranskassa Urheilu 29.09.2021 Kuuntele uutinen Argentiinalainen jalkapalloilija Lionel ”Leo” Messi pelaa tällä kaudella Ranskassa.
Yli neljä miljoonaa saanut yhden rokotuksen Viikon kuva 29.09.2021 Kuuntele uutinen Euroopan unionin eli EU:n väestöstä on rokotettu yli 70 prosenttia. Yli 250 miljoonaa EU-maiden kansalaista on saanut ainakin yhden koronarokotuksen. Suomen koko väestöstä ensimmäisen rokoteannoksen on saanut 74 prosenttia. Molemmat rokotteet on saanut yli 60 prosenttia koko väestöstä.
Finnairin lentäjät palaavat töihin Suomi 29.09.2021 Kuuntele uutinen Lentoliikenne elpyy hiljalleen. Lentomatkustus oli lähes pysähdyksissä 1,5 vuotta. Syynä oli koronapandemia.
Terveyskeskuksissa on ruuhkaa Suomi 29.09.2021 Kuuntele uutinen Terveydenhoito on kuormittunut. Sen aiheuttavat koronatestaus ja koronataudin jäljitys.
Uusi James Bond valtaa elokuvateatterit Kulttuuri 29.09.2021 Kuuntele uutinen Uuden James Bond -elokuvan maailman ensi-ilta oli syyskuun lopussa. Ensi-ilta järjesttiin Englannin pääkaupungissa Lontoossa.
Etelän rockia Pohjois-Suomesta Kulttuuri 29.09.2021 Kuuntele uutinen Big Jim’s Beer Belly soittaa etelän rockia eli niin sanottua southern rockia.
Hybridejä on kaikkialla yhteiskunnassa Arki 29.09.2021 Kuuntele uutinen Hybridi on nykyään hyvin yleinen sana. On hybridiautoja, hybriditöitä ja hybridiasiakkaita. Hybridi tarkoittaa kahden tai useamman asian sekoitusta.
Venäjällä vilpilliset vaalit Maailma 21.09.2021 Kuuntele uutinen Yhtenäinen Venäjä -puolue on julistanut, että se voitti Venäjän duuman eli eduskunnan vaalin. Puolue sai kaksi kolmasosaa äänistä. Vaali ei ollut rehellinen.
Kaasuputki Nord Stream 2 valmistui Maailma 21.09.2021 Kuuntele uutinen Maakaasuputki Nord Stream 2 on nyt valmis. Kaasuputki kulkee Itämeren pohjassa. Putki kuljettaa maakaasua Venäjältä Saksaan.
Yhdysvaltojen joukot jättivät Afganistanin Maailma 21.09.2021 Kuuntele uutinen Yhdysvaltojen sotilaat poistuivat Afganistanista elokuun lopussa. Yhdysvaltojen armeija oli Afganistanissa 20 vuotta.
Selkosanomien painettu lehti ja verkkolehti uudistuvat Suomi 17.09.2021 Kuuntele uutinen Selkosanomat uudistuu tänä syksynä. Ensimmäinen uusi painettu lehti ilmestyy perjantaina 24. syyskuuta.
Työväenpuolue voitti vaalit Norjassa Maailma 17.09.2021 Kuuntele uutinen Työväenpuolue voitti Norjassa maanantaina järjestetyt suurkäräjävaalit. Suurkäräjävaaleissa valitaan Norjan kansanedustajat. Norjan uusi pääministeri on työväenpuolueen johtaja Jonas Gahr Støre.
Tanska luopui kaikista koronarajoituksista Maailma 16.09.2021 Kuuntele uutinen Tanskassa luovuttiin viime viikonloppuna viimeisistä koronarajoituksista, koska koronatilanne Tanskassa on hyvä.
Vihreät kannattaa kannabiksen laillistamista Suomi 14.09.2021 Kuuntele uutinen Vihreät haluaa, että kannabiksen käyttö, hallussapito ja myynti sallitaan Suomessa. Vihreiden puoluekokous päätti asiasta viime viikonloppuna.
Lastenkirja Nelson Tiikeritassun voi lukea nyt myös selkokielellä Arki 11.09.2021 Kuuntele uutinen Kirjailija Lena Frölander-Ulf kirjoittaa ja kuvittaa lastenkirjoja. Hänen kirjoistaan on nyt tehty ensimmäinen selkomukautus.
Löytöretki selkokirjojen maailmaan virtuaalisilla messuilla Arki 10.09.2021 Kuuntele uutinen Selkokeskus järjestää 22. syyskuuta ensimmäiset virtuaaliset Selkokirjamessut. Messut ovat tapahtuma-alustalla internetissä, ja niille voi osallistua tietokoneella, pädillä tai puhelimella. Messut ovat ilmaiset ja avoimet kaikille.
Suomi voi yhä päästä MM-kisoihin Urheilu 08.09.2021 Kuuntele uutinen Ranska voitti tiistaina Suomen jalkapallon MM-karsintaottelussa 2-0. Suomen tilanne on kuitenkin hyvä karsintalohkossa.
Rajoitukset loppuvat pian Suomi 07.09.2021 Kuuntele uutinen Koronavirus saadaan pian kuriin Suomessa. Rajoituksista luovutaan todennäköisesti lokakuun puolivälissä. Rajoituksia vähennetään hiljalleen jo ennen sitä.