Vilma Nissinen on hiihdon nuori lupaus

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet Yle, Mtv3
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 16.12.2021

Vilma Nissinen on hiihdon tulevaisuuden nimi. Hän harjoittelee yhdessä Krista Pärmäkosken kanssa.

Vilma Nissinen voi olla suomalaisen hiihdon tulevaisuuden suuri nimi. Nuori hiihtäjä harjoittelee Krista Pärmäkosken kanssa.

– Harjoittelimme kesällä paljon yhdessä. Kristan tuki on minulle todella tärkeää. Häntä kiinnostaa aidosti se, mitä minä teen. Krista on kokenut ja menestynyt urheilija. Hänellä on hyviä vinkkejä moniin asioihin.

Vilma Nissinen osallistuu talvella 2021–2022 maastohiihdon maailmancupin kilpailuihin. Talven tärkein kilpailu on kuitenkin Pekingin talviolympialaiset.

Olympialaiset alkavat 4. helmikuuta. Viime talvena Nissinen pääsi jo kilpailemaan hiihdon MM-kisoissa.

– Tämä on jännittävää. Minulla on tilaisuus päästä ensimmäistä kertaa mukaan olympialaisiin. Olympialaisiin pääsy vaatii kuitenkin, että onnistun erittäin hyvin maailmancupin kisoisssa.

Selkeät suunnitelmat

Vilma Nissisen suunnitelmat ulottuvat kauemmaksi kuin tähän talveen. Hiihtäjä miettii, että hän saattaa olla parhaimmillaan noin neljän vuoden päästä. Vuonna 2026 talviolympialaiset järjestetään Milano-Cortinassa.

– Sen jälkeen on aika miettiä ehkä muuta. Minulla on elämässäni muitakin unelmia kuin kilpahiihto, Vilma Nissinen toteaa.

– En usko, että olen kilpahiihtäjä vielä 20 vuoden päästä. En ole miettinyt asiaa edes 10 vuoden päähän.

Vilma Nissinen opiskelee liiketalouden tradenomiksi Kajaanin ammattikorkeakoulussa.

– Yritän sovitella hiihtoa ja opiskeluja yhteen. Päätin jo 10-vuotiaana, että minusta tulee kilpahiihtäjä.

– Koska olen nyt päässyt näin pitkälle, ei minulla ole oikein mahdollisuutta antaa periksi. Hiihto on minulle elämäntapa ja sydämen asia.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)