Ahvenanmaa juhlii 100 vuotta ilman asevoimia

Ahvenanmaan maakunta juhlii sitä, että se demilitarisoitiin sata vuotta sitten. Siellä ei siis ole ollut sotilaita eikä armeijan rakennuksia sataan vuoteen.

Merenkurkun liikenne elpyi

Merenkurkussa kulkee nyt uusi autolautta. Lautta kulkee Vaasasta Pohjanmaalta Ruotsin Uumajaan ja takaisin.

Tullikoiran patsas lentoasemalle

Helsinki-Vantaan lentoasemalla on uusi patsas. Se esittää tullikoiraa.

Koronarokotus kannattaa ottaa

Suomalaisten into ottaa koronarokotus on hidastunut. Rokotus kannattaa kuitenkin ottaa. Mitä useammalla on rokotus, sitä nopeammin elämä Suomessa palaa normaaliksi.

Moni opettaja haluaa vaihtaa työtä

Moni opettaja haluaa vaihtaa työtä. Kuusi kymmenestä opettajasta on harkinnut, että lopettaa opettajan työt.

Osa kansanedustajista ei ota koronarokotetta

32 kansanedustajaa ei ole ottanut koronarokotetta tai kertonut rokotuksestaan eduskunnan työterveyshuollolle.

Koronapassi otetaan käyttöön

Koronapassi eli digitaalinen koronatodistus otetaan käyttöön lauantaina Suomessa. Koronapassi on käytössä jo monissa maissa.

Sähkö on nyt kallista

Sähkön hinta on noussut tänä vuonna. Asiantuntijoiden mukaan sähkön hinta voi nousta talvella lisää.