90-vuotias matkusti avaruuteen

Näyttelijä William Shatner matkusti avaruuteen avaruusaluksella, jonka nimi on RSS First Step. Shatner on 90-vuotias.

Mies surmasi viisi ihmistä jousiaseella Norjassa

Mies surmasi viisi ihmistä jousiaseella Norjan Kongsbergissä keskiviikkona. Kolme ihmistä loukkaantui iskussa. Norjan poliisin mukaan kyse on terroriteosta.

Kuvassa SPD:n puheenjohtaja Olaf Scholz juhlii vaalivoittoa. Scholzin puolue voitti Saksan parlamenttivaalit sunnuntaina.

Valta vaihtuu Saksassa

Sosiaalidemokraatit voittivat Saksan parlamenttivaalit. Kristillisdemokraatit (CDU) kärsivät ison tappion. Vihreät nosti kannatustaan eniten.

Alar Karis on Viron uusi presidentti

Viron uusi presidentti on Alar Karis. Karis valittiin presidentiksi kuukausi sitten.

Kuvassa vaalivirkailijat tyhjentävät vaaliuurnaa Moskovassa.

Venäjällä vilpilliset vaalit

Yhtenäinen Venäjä -puolue on julistanut, että se voitti Venäjän duuman eli eduskunnan vaalin. Puolue sai kaksi kolmasosaa äänistä. Vaali ei ollut rehellinen.

Kaasuputki Nord Stream 2 valmistui

Maakaasuputki Nord Stream 2 on nyt valmis. Kaasuputki kulkee Itämeren pohjassa. Putki kuljettaa maakaasua Venäjältä Saksaan.

Yhdysvaltojen joukot jättivät Afganistanin

Yhdysvaltojen sotilaat poistuivat Afganistanista elokuun lopussa. Yhdysvaltojen armeija oli Afganistanissa 20 vuotta.

Työväenpuolue voitti vaalit Norjassa

Työväenpuolue voitti Norjassa maanantaina järjestetyt suurkäräjävaalit. Suurkäräjävaaleissa valitaan Norjan kansanedustajat. Norjan uusi pääministeri on työväenpuolueen johtaja Jonas Gahr Støre.