Seesam-palkinto Tapani Baggelle

Vuoden 2021 Seesam-palkinnon saaja on valittu. Seesam-palkinnon sai hämeenlinnalainen kirjailija Tapani Bagge. Selkokirjatyöryhmän puheenjohtaja Marjo Heiskanen luovutti palkinnon Baggelle Selkokirjamessuilla.

Uusi selkokirjakummi on Merete Mazzarella

Uusi selkokirjakummi on valittu. Hän on kirjailija Merete Mazzarella.

Selkokirjamessuilla hypättiin selkokirjojen maailmaan

Selkokeskus järjesti virtuaaliset selkokirjamessut 22. syyskuuta netissä. Messut järjestettiin tänä vuonna ensimmäistä kertaa.

Uusi James Bond valtaa elokuvateatterit

Uuden James Bond -elokuvan maailman ensi-ilta oli syyskuun lopussa. Ensi-ilta järjesttiin Englannin pääkaupungissa Lontoossa.

Etelän rockia Pohjois-Suomesta

Big Jim’s Beer Belly soittaa etelän rockia eli niin sanottua southern rockia.

Abba julkaisee uuden levyn

Abba julkaisee syksyllä uuden levyn. Abba on kaikkien aikojen suosituin ruotsalainen pop-yhtye. Abban edellisen levyn julkaisusta on kulunut 40 vuotta.

Pakina

Murrosikä on merkillistä aikaa. Murkkuikäisen lapsen tunne-elämä heittää kuperkeikkaa.

Suomi menestyi hyvin Euroviisuissa

Suomi menestyi hyvin Eurovision laulukilpailussa eli Euroviisuissa. Suomen Blind Channel oli kilpailun kuudenneksi paras.