Selkosanomat

Selkosanomat

Hae sivustolta:

Mies surmasi viisi ihmistä jousiaseella Norjassa

15.10.2021

Mies surmasi viisi ihmistä jousiaseella Norjan Kongsbergissä keskiviikkona. Kolme ihmistä loukkaantui iskussa. Norjan poliisin mukaan kyse on terroriteosta.

Koronapassi otetaan käyttöön

15.10.2021

Koronapassi eli digitaalinen koronatodistus otetaan käyttöön lauantaina Suomessa. Koronapassi on käytössä jo monissa maissa.

Sähkö on nyt kallista

13.10.2021

Sähkön hinta on noussut tänä vuonna. Asiantuntijoiden mukaan sähkön hinta voi nousta talvella lisää.

Etätyösuositus loppuu

12.10.2021

Etätyösuositus loppuu pian Suomessa. Suositus tehdä etätöitä on voimassa enää tämän viikon ajan.

Oululaiset pitävät kärkkäreistä

12.10.2021

Käristemakkara eli kärkkäri on oululaisten suosikki, kun he menevät grillikioskille.

Hirvenmetsästys on käynnissä

12.10.2021

Hirvenmetsästys alkoi viime viikonloppuna Suomessa. Hirviä voi nyt metsästää koko maassa.

Mitä on suomalaisuus?

05.10.2021

Historian tutkija Teemu Keskisarja on tutkinut paljon suomalaisuutta. Millaisia me olemme?
Teemu Keskisarja kertoo sen meille seuraavassa jutussa. Keskisarjan mielestä ei ole olemassa vain yhtä Suomea. On monta erilaista Suomea.

Sään ennustaminen kiehtoo Anniina Valtosta

05.10.2021

Meteorologi Anniina Valtonen tunnetaan tarkoista sääennusteistaan ja iloisuudestaan. Hänen mielestään ihmisen on tärkeää olla aito – juuri sellainen kuin on.