Raparperi on alkukesän herkku Arki 09.06.2026 Kuuntele uutinen Raparperi kypsyy jo keväällä ja sitä kasvaa usein puutarhoissa ja pihoilla Suomessa.
Metsissä kasvoi saniaisia jo kauan sitten Arki 02.06.2026 Kuuntele uutinen Saniaiset kuuluvat ikivanhaan kasviryhmään, samaan ryhmään kuuluvat myös kortteet ja liekokasvit. Aikojen kuluessa saniaiset ovat menestyneet hyvin eri puolilla maailmaa.
Nakkeja ja perunasalaattia vapun juhlijoille Arki 28.04.2026 Kuuntele uutinen Monet syövät vappuna nakkeja ja perunasalaattia. Selkosanomat tarjoaa sinulle mukavan ohjeen, josta saat ruuan vappupiknikille.
Valo virkistää ja väsyttää Arki 26.03.2026 Kuuntele uutinen Keväällä valon määrä lisääntyy. Se piristää useimpia ihmisiä, mutta ei kaikkia.
Marjoista voimaa kevääseen Arki 13.03.2026 Kuuntele uutinen Keväällä valo lisääntyy ja monet haluavat syödä kevyemmin. Nyt on hyvä aika syödä marjat pakastimesta. Ne ovat värikkäitä, maukkaita ja terveellisiä.
Laskiaisena syödään laskiaispullia Arki 13.02.2026 Kuuntele uutinen Laskiainen on talven juhla. Suomessa laskiaisena mennään ulos pulkkamäkeen. Mäenlaskun jälkeen syödään hernekeittoa ja laskiaispullia.
Ryhävalas on taitava laulaja Arki 20.01.2026 Kuuntele uutinen Meribiologi Jessica Haapkylä on tavannut valaita matkoillaan maailmalla. Kohtaamiset ovat olleet unohtumattomia.
Palvelut siirtyvät verkkoon, mikä neuvoksi? Arki 07.01.2026 Kuuntele uutinen Palvelut siirtyvät verkkoon kovaa vauhtia. Monet eivät pysy muutoksessa mukana. Etenkin ikäihmisille on vaikeaa opetella uusien laitteiden ja sovellusten käyttö.