Monet voivat pahoin, koska ovat yksin

Terapeutti ja kirjailija Tommy Hellsten on kirjoittanut useita suosittuja kirjoja. Hellstenin kirjat Virtahepo olohuoneessa, Saat sen mistä luovut ja Virtahepo makuuhuoneessa käsittelevät vuorovaikutusta ja ihmissuhteita. Meistä jokainen voi oppia näistä teemoista. Tärkeintä on uskaltaa kohdata itsensä.

Moottoripyöräily sopii kaikille

Pinky Ladies MCC:n jäsenet korostavat, että moottoripyöräily sopii erityisen hyvin naisille.

Yhdenvertaisuusvaltuutettu Kristina Stenman: ”Olen huolissani mutta toiveikas”

Kristina Stenman on työskennellyt yhdenvertaisuusvaltuutettuna vuoden. Hän on huolissaan siitä, miten rumasti ihmiset kirjoittavat sosiaalisessa mediassa. Hän on kuitenkin myös toiveikas. Lait muuttuvat paremmiksi, ja syrjintä vähenee.

Hybridejä on kaikkialla yhteiskunnassa

Hybridi on nykyään hyvin yleinen sana. On hybridiautoja, hybriditöitä ja hybridiasiakkaita. Hybridi tarkoittaa kahden tai useamman asian sekoitusta.

Lastenkirja Nelson Tiikeritassun voi lukea nyt myös selkokielellä

Kirjailija Lena Frölander-Ulf kirjoittaa ja kuvittaa lastenkirjoja. Hänen kirjoistaan on nyt tehty ensimmäinen selkomukautus.

Löytöretki selkokirjojen maailmaan virtuaalisilla messuilla

Selkokeskus järjestää 22. syyskuuta ensimmäiset virtuaaliset Selkokirjamessut. Messut ovat tapahtuma-alustalla internetissä, ja niille voi osallistua tietokoneella, pädillä tai puhelimella. Messut ovat ilmaiset ja avoimet kaikille.

Mustikkapiirakka murotaikinapohjalla

Mustikkapiirakka on herkkua myös syksyllä. Mustikkapiirakkaa voit nauttia esimerkiksi kahvin kanssa. Mustikkapiirakkaan voit käyttää myös pakastemustikoita.

Villa Elfvik on monipuolinen retkikohde

Villa Elfvik on luontotalo, jossa on luontoon liittyviä näyttelyitä sekä kahvila. Se sijaitsee Espoossa Laajalahdessa. Luontotalon pihasta lähtee erilaisia luontopolkuja. Kysyimme luontotalon johtajalta Riitta Pulkkiselta vinkkejä alueella retkeilyyn.