Venezuelaa koetteli kaksi peräkkäistä voimakasta maanjäristystä kesiviikkona. Eniten tuhoa aiheutui La Guairan rannikkoalueelle. La Guaira sijaitsee Venezuelan pääkaupungin Caracasin pohjoispuolella.
Rakennukset romahtivat ja ihmisiä jäi loukkuun raunioihin. Ainakin 235 ihmistä on kuollut ja tuhansia loukkaantunut. Kadoksissa on melkein 40 000 ihmistä. Kuolleiden määrän uskotaan nousevan huomattavasti, kun raivaustyöt alkavat.
Tuhannet ihmiset ovat menettäneet kotinsa. Sairaalat ovat vaurioituneet, eikä ihmisillä ole vettä eikä sähköä.
Maanjäristys koettelee Venezuelaa ankarasti. Venezuelalla oli jo ennen maanjäristystä suuria ongelmia. Venezuelan talous on erittäin heikossa tilassa.
Monet maat tarjoavat nyt apua Venezuelaan. Yhdysvallat, Meksiko, Qatar, Brasilia, Espanja, Portugali ja Kanada lähettävät apua. Myös Suomen Lähetysseura ja Kirkon Ulkomaanapu lähettävät apua Venezuelaan.
Venezuela on valtio Etelä-Amerikassa.
