Suomen uusi Lucia on Tilde Polviander

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 15.12.2021

Tämän vuoden Lucia on Tilde Polviander. Hän on kotoisin Ahvenanmaan pääkaupungista Maarianhaminasta.

Lucian päivää vietettiin viime maanantaina. Lucia kruunattiin Helsingin tuomiokirkossa.

Lucia on tärkeä suomenruotsalaisille. Monissa ruotsinkielisissä kouluissa vietetään Lucia-juhlaa. Lucia vierailee talven aikana muun muassa hoivakodeissa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)