Mustikkapiirakka murotaikinapohjalla Arki 07.09.2021 Kuuntele uutinen Mustikkapiirakka on herkkua myös syksyllä. Mustikkapiirakkaa voit nauttia esimerkiksi kahvin kanssa. Mustikkapiirakkaan voit käyttää myös pakastemustikoita.
Abba julkaisee uuden levyn Kulttuuri 07.09.2021 Kuuntele uutinen Abba julkaisee syksyllä uuden levyn. Abba on kaikkien aikojen suosituin ruotsalainen pop-yhtye. Abban edellisen levyn julkaisusta on kulunut 40 vuotta.
Toni Piispanen toi Suomelle kultaa Urheilu 06.09.2021 Kuuntele uutinen Ratakelaaja Toni Piispanen oli Suomen menestynein urheilija Tokion paralympialaisissa. Piispanen voitti kultaa ja hopeaa.
Kolmelle nuorelle tuomiot murhasta Suomi 06.09.2021 Kuuntele uutinen Helsingin käräjäoikeus antoi tuomiot Koskelan henkirikoksesta viime perjantaina. Oikeus antoi kolmelle nuorelle tuomiot murhasta.
Joka toinen on saanut kaksi rokotusta Suomi 01.09.2021 Kuuntele uutinen Melkein puolet suomalaisista on saanut kaksi koronarokotusta. Suomen tavoite on, että 80 prosenttia kansasta saa kaksi rokotusta. Tavoite saavutetaan tällä vauhdilla marraskuun puolivälissä, laskee Helsingin Sanomat.
Suomi on evakuoinut Kabulista yli 200 ihmistä Maailma 24.08.2021 Kuuntele uutinen Suomen ulkoministeri Pekka Haavisto sanoo, että Suomi on evakuoinut Afganistanista yli 200 ihmistä. Evakuoinnit jatkuvat edelleen.
Tokion paralympialaiset alkavat Urheilu 24.08.2021 Kuuntele uutinen Tokion paralympialaiset alkavat tänään tiistaina. Kisoissa on mukana 16 suomalaista urheilijaa. Suomalaiset urheilijat ovat mukana seitsemässä lajissa.
Suomi lähettää sotilaita Afganistaniin Maailma 20.08.2021 Kuuntele uutinen Suomi lähettää joukkoja Afganistaniin. Sotilaat lähtevät Afganistanin pääkaupunkiin Kabuliin.
Haitissa paha maanjäristys Maailma 20.08.2021 Kuuntele uutinen Haitissa sattui viime viikonloppuna paha maajäristys. Maanjäristyksessä kuoli yli 2 000 ihmistä. Kymmenet tuhannet ihmiset menettivät kotinsa.
Teattereissa ja konserteissa luovutaan turvaväleistä Suomi 20.08.2021 Kuuntele uutinen Suomen kulttuuriministeri Antti Kurvinen lupaa, että kulttuurialan tilanne helpottuu pian.
Taliban valtasi Kabulin Maailma 16.08.2021 Kuuntele uutinen Äärijärjestö Taliban on vallannut melkein koko Afganistanin. Taliban eteni sunnuntaina Afganistanin pääkaupunkiin Kabuliin.
Riikka Purra on perussuomalaisten uusi puheenjohtaja Suomi 16.08.2021 Kuuntele uutinen Perussuomalaiset valitsi puolueen uuden puheenjohtajan puoluekokouksessa viime lauantaina. Uusi puheenjohtaja on Riikka Purra.
Uusia koronarajoituksia Suomi 16.08.2021 Kuuntele uutinen Koronavirus leviää jälleen nopeasti. Koronatartuntojen määrä kasvaa. Yli 1 000 ihmistä on kuollut Suomessa koronatautiin.
Elokuu on rapujuhlien aikaa Suomi 12.08.2021 Kuuntele uutinen Oletko koskaan herkutellut ravuilla? Loppukesä on rapujuhlien parasta aikaa. Ravustuskausi alkoi heinäkuusssa. Ravustuskausi jatkuu lokakuun loppuun saakka. Ravustuskausi tarkoittaa aikaa, jolloin rapuja saa pyydystää.
Kovia tuloksia olympialaisissa Urheilu 06.08.2021 Kuuntele uutinen Tokion olympialaisissa on tehty jo monta maailmanennätystä. Suomalaiset ovat saaneet kaksi pronssimitalia. Kisat päättyvät sunnuntaina.
Koronavirus leviää taas nopeasti Suomi 02.08.2021 Kuuntele uutinen Koronatartuntojen määrä Suomessa on kasvanut kesän aikana. Toisaalta kaksi kolmesta on saanut ensimmäisen rokotuksen. Kolmasosa suomalaisista on saanut kaksi rokotusta.
Villa Elfvik on monipuolinen retkikohde Arki 01.08.2021 Kuuntele uutinen Villa Elfvik on luontotalo, jossa on luontoon liittyviä näyttelyitä sekä kahvila. Se sijaitsee Espoossa Laajalahdessa. Luontotalon pihasta lähtee erilaisia luontopolkuja. Kysyimme luontotalon johtajalta Riitta Pulkkiselta vinkkejä alueella retkeilyyn.
Pyöräriksalla matkustaminen on mukavaa Suomi 29.07.2021 Kuuntele uutinen Suomalaisissa kaupungeissa on alkanut näkyä pyöräriksoja eli pyörätakseja. Selkosanomat hyppäsi sähköavusteisen pyörätaksin kyytiin Turussa.
Autoja romutetaan paljon Suomi 29.07.2021 Kuuntele uutinen Suomessa romutetaan tänä vuonna vanhoja autoja paljon enemmän kuin aiemmin.
Kesälomalla Tuusulanjärvelle Suomi 28.07.2021 Kuuntele uutinen Tuusulanjärvi on monipuolinen kohde kesälomalla. Siellä voi tutustua suomalaiseen kulttuuriin ja nähdä kauniita maisemia. Ravintoloissa ja kahviloissa voi pistäytyä, jos nälkä tai jano yllättävät.