Hoitajia tarvitaan lisää

Teksti: Selkosanomat, lähteet Vasabladet, Yle
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 17.11.2021

Terveydenhoidossa on liian vähän työntekijöitä.

Hallitus on perustanut työryhmän, joka pohtii ratkaisuja siihen, miten hoitajia saadaan alalle lisää.

Perhe- ja peruspalveluministeri Krista Kiuru haluaa nopean ratkaisun asiaan. Päätöksiä täytyy syntyä jo ennen joulua.

Kiuru sanoo, että terveydenhoitoon täytyy saada uusia opiskelupaikkoja ja parannettava työoloja. Suomeen täytyy myös saada lisää ulkomaisia työntekijöitä.

Terveydenhuollon työntekijäpula on ollut tiedossa pitkään. Koronapandemia on pahentanut tilannetta.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste