Helmarit jatkaa karsintoja

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet HS, Yle
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 18.11.2021

Suomen naisten jalkapallomaajoukkue jatkaa MM-karsintoja. Helmarit kohtaa seuraavassa ottelussa Ruotsin.

Suomen naisten jalkapallomaajoukkue eli Helmarit pelaa MM-kisojen karsintoja. Naisten jalkapallon MM-turnaus järjestetään vuonna 2023 Australiassa ja Uudessa-Seelannissa.

Helmarit pelasi lokakuussa karsintaottelut Georgiaa ja Irlantia vastaan. Suomi voitti Georgian 3–0.Irlanti voitti Suomen Helsingissä 2–1. Seuraavassa ottelussa 25.11. Helmarit kohtaa Ruotsin Göteborgissa.

Helmarit avasi MM-karsinnat komeasti syyskuussa. Joukkue voitti silloin Slovakian 2–1.

Kokeneita pelaajia

Helmarien päävalmentaja Anne Signeul on valinnut joukkueeseen kokeneita pelaajia.

– Joukkue on todella hyvä. Minusta on tärkeä asia, että pelaaja saa paljon peliaikaa omassa seurajoukkueessa, Signeul sanoo Ylen haastattelussa.

Suomen kanssa samassa karsintalohkossa pelaavat Slovakia, Georgia, Irlanti ja Ruotsi. Ruotsi on lohkon suuri suosikki.

Anne Signeulin mukaan Suomen tavoite on sijoittua lohkossa vähintään toiseksi.

– Keskitymme karsintaan ottelu kerrallaan. Meidän täytyy pelata karsinnoissa nopeampaa jalkapalloa kuin aiemmin.

MM-kisoissa mukana 32 maata

MM-kisojen karsinnoissa on mukana Euroopasta 51 maata. Euroopasta kisoihin pääsee 12 maata. MM-lopputurnaukseen pääsee kaikkiaan 32 maata.

Karsinnoissa on yhdeksän lohkoa. Voittajat pääsevät suoraan kisoihin. Toiseksi sijoittuneet menevät jatkokarsintaan. Suomi on lohkon toinen. Ruotsi johtaa lohkoa.

Suomi hakee yhdessä muiden Pohjoismaiden kanssa naisten jalkapallon EM-kisoja vuodelle 2025.

Yle esittää kaikki Helmarien karsintaottelut suorana.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)