Taliban otti käyttöön julmia rangaistuksia

Teksti: Selkosanomat, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 17.11.2021

Ääriliike Taliban valtasi Afganistanin elokuussa. Nyt Taliban on ottanut käyttöön kovan linjan rangaistukset Afganistanissa.

Taliban noudattaa ankaraa islamilaista sharia-lakia. Taliban on ääri-islamilainen liike.

Taliban palautti Afganistanin oikeusjärjestelmään teloitukset ja amputaatiot. Amputaatio tarkoittaa jonkin kehon osan leikkaamista pois. Taliban rankaisee varkaita niin, että varkaalta leikataan käsi. Talibanin johdon mukaan teloituksia ei enää tehdä julkisesti. Julkiset teloitukset olivat yleisiä Afganistanissa 2000-luvun alussa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste