Suomi sai MM-hopeaa Urheilu 07.06.2021 Kuuntele uutinen Suomen miesten jääkiekkomaajoukkue eli Leijonat voitti MM-hopeaa. Suomi pelasi jääkiekon MM-kisojen finaalissa eli loppuottelusssa Kanadaa vastaan sunnuntai-iltana. Kanada voitti ottelun.
Tiukkoja kysymyksiä puolueille Suomi 07.06.2021 Kuuntele uutinen Kysyimme kolme kiperää kysymystä yhdeksältä eduskuntapuolueelta. Kysymykset liittyvät kuntavaaleihin.
Ennakkoäänestys alkoi Suomi 07.06.2021 Kuuntele uutinen Kuntavaalien ennakkoäänestys on alkanut. Ennakkoäänestys jatkuu 8. kesäkuuta saakka.
Jalkapallon EM-kisat alkavat kesäkuussa Urheilu 07.06.2021 Kuuntele uutinen Jalkapallon historialliset EM-kisat alkavat. Suomi on mukana kisoissa ensimmäistä kertaa.
Oppimisvaikeuksia on monenlaisia Arki 01.06.2021 Kuuntele uutinen Heli Turja kertoo, mitä oppimisvaikeudet ovat. Hän kertoo myös, millaista tukea vaikeuksiin voi saada. Heli Turja on Erilaisten oppijoiden liiton verkosto- ja viestintäkoordinaattori.
Monet siirtolaiset pyrkivät Italiaan Maailma 31.05.2021 Kuuntele uutinen Tänä keväänä Italiaan on tullut enemmän siirtolaisia kuin viime vuonna. Sadat siirtolaiset ovat hukkuneet Välimereen, kun he ovat pyrkineet Libyasta Italiaan.
Selkoviestinnän opettaja Soilimaria Korhonen on Vuoden selväsanainen Suomi 28.05.2021 Kuuntele uutinen Soilimaria Korhonen sai Vuoden selväsanainen -palkinnon. Korhonen on selkoviestinnän opettaja Savonia-ammattikorkeakoulussa. Vuoden selväsanainen -palkinto on tunnustus selkokielen edistämisestä.
Selkokieltä juhlitaan Suomessa ja muualla Euroopassa Suomi 28.05.2021 Kuuntele uutinen Kansainvälistä selkokielen päivää vietetään perjantaina 28. toukokuuta. Tarkoitus on kertoa kaikille selkokielestä ja sen merkityksestä.
Jääkiekon MM-kisat alkavat Urheilu 28.05.2021 Kuuntele uutinen Jääkiekon MM-kisat alkavat perjantaina 21. toukokuuta. Kisat järjestetään Latvian pääkaupungissa Riiassa.
Annika Saarikko on uusi valtiovarainministeri Suomi 26.05.2021 Kuuntele uutinen Suomen uusi valtiovarainministeri on Annika Saarikko. Annika Saarikko on keskustan puoluejohtaja.
Valko-Venäjä kaappasi lentokoneen ja poliitikon Maailma 25.05.2021 Kuuntele uutinen Lentokone teki sunnuntaina hätälaskun Valko-Venäjän pääkaupunkiin Minskiin. Valko-Venäjän poliisi pidätti lentokoneesta oppositiojohtaja Raman Pratasevitshin. EU-maat tuomitsivat Valko-Venäjän teon ja määräsivät Valko-Venäjälle uusia pakotteita.
Suomi menestyi hyvin Euroviisuissa Kulttuuri 24.05.2021 Kuuntele uutinen Suomi menestyi hyvin Eurovision laulukilpailussa eli Euroviisuissa. Suomen Blind Channel oli kilpailun kuudenneksi paras.
Suomi pääsi Euroviisujen loppukilpailuun Kulttuuri 21.05.2021 Kuuntele uutinen Blind Channel kilpailee euroviisujen finaalissa eli loppukilpailussa. Finaali järjestetään lauantaina 22. toukokuuta.
Junalla ei pääse EM-kisoihin Urheilu 20.05.2021 Kuuntele uutinen Junaliikenne Suomen ja Venäjän välillä ei ala kesäkuussa. Junalla ei siis pääse katsomaan jalkapallon EM-kisojen otteluita Pietariin.
Saksan johtaja vaihtuu Maailma 20.05.2021 Kuuntele uutinen Saksan uusi liittokansleri valitaan ensi syyskuussa. Merkittävään tehtävään on neljä vahvaa ehdokasta.
Skotlanti haluaa itsenäistyä Maailma 18.05.2021 Kuuntele uutinen Itsenäisyyttä ajava puolue SNP voitti Skotlannin parlamenttivaalit.
Kirjastot tarjoavat lukemista ja tekemistä Arki 18.05.2021 Kuuntele uutinen Suomalaiset käyvät kirjastossa ahkerasti. Kirjastosta voi lainata kirjoja, mutta siellä voi tehdä myös paljon muuta. Kirjastossa kävi myös Almost Finns -ryhmä, joka kuvasi siellä videon YouTube-kanavalleen.
Lähi-idän tilanne kiristyy Maailma 18.05.2021 Kuuntele uutinen Lähi-idän tilanne on vaikea. Israelin ja palestiinalaisten väliset taistelut ovat kestäneet yli viikon.
Eduskunta äänesti elpymispaketista Suomi 18.05.2021 Kuuntele uutinen Eduskunta keskusteli viime viikolla EU:n tukipaketista neljä päivää. Eduskunta hyväksyi paketin tiistaina.