Nicholas Collon on RSO:n kapellimestari

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet STT, Yle
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 20.10.2021

Nicholas Collon on Radion sinfoniaorkesterin uusi ylikapellimestari. Collon aloitti tänä syksynä.

Brittiläinen Nicholas Collon on Radion sinfoniaorkesterin eli RSO:n ensimmäinen ulkomaalainen ylikapellimestari. Ylikapellimestari johtaa sinfoniaorkesteria ja suunnittelee orkesterin ohjelmiston.

Collon on johtanut aiemmin kuuluisia orkestereita Lontoossa, Haagissa ja Kölnissä. Hän vieraili myös Lontoon filharmonisen orkesterin johdossa.

Radion sinfoniaorkesteri on Yleisradion orkesteri. Orkesteri on suuri, siinä on 99 muusikkoa. RSO perustettiin vuonna 1927. RSO:n tehtävä on edistää suomalaista musiikkikulttuuria.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste