Moni opettaja haluaa vaihtaa työtä

Teksti: Selkosanomat, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 19.10.2021

Moni opettaja haluaa vaihtaa työtä. Kuusi kymmenestä opettajasta on harkinnut, että lopettaa opettajan työt.

Suurin syy on se, että moni opettaja uupuu. Työmäärä on myös kasvanut koronapandemian aikana.

Puoli vuotta sitten vain joka kolmas opettaja harkitsi työn vaihtamista. Työn vaihtamista ovat harkinneet erityisesti opettajat, jotka työskentelevät pienten lasten kanssa tai peruskoulussa. Moni uusi opettaja on lisäksi sitä mieltä, että palkka on huono.

Ammattijärjestö OAJ haluaa, että poliitikot ja työnantajat ymmärtävät, että tilanne on vakava. OAJ vaatii, että opettajien palkkoja täytyy nostaa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste