Ranskan viinisato kärsii kylmyydestä Maailma 04.05.2021 Kuuntele uutinen Ranskan tämän vuoden viinisato saattaa jäädä tavallista pienemmäksi. Syynä on kylmä kevät.
Kauran suosio kasvaa Suomi 04.05.2021 Kuuntele uutinen Yhä useammat elintarvikkeet sisältävät kauraa.
Yhä useampi lapsi käy kotikoulua Suomi 04.05.2021 Kuuntele uutinen Koronapandemia on lisännyt kotiopetuksen suosiota. Monet käyvät nyt kotikoulua.
Lotta Kemppinen tähtää Tokioon Urheilu 04.05.2021 Kuuntele uutinen Pikajuoksija Lotta Kemppinen voitti maaliskuussa EM-hopeaa yleisurheilun hallikisoissa.
Villikanit lisääntyvät nopeasti Arki 04.05.2021 Kuuntele uutinen Pääkaupunkiseudulla elää villikaneja. Ne ovat lemmikkikaneja ja niiden jälkeläisiä. Ne ovat karanneet ihmisiltä. Kani ei ole Suomen luonnon alkuperäinen asukas, vaan se on vieraslaji.
Nokian kumisaappaat ovat aina muodissa Arki 04.05.2021 Kuuntele uutinen Nokian kumisaappaat sopivat pohjoisen vaihtelevaan ilmastoon. Niitä on valmistettu yli 120 vuotta.
Henri Saloniuksen teos Maski voitti Papunetin kuvataidekilpailun Kulttuuri 04.05.2021 Kuuntele uutinen Papunet järjestää joka vuosi kuvataidekilpailun puhe- ja kehitysvammaisille taiteentekijöille. Tänä vuonna kuvataidekilpailun aiheena oli erikoinen vuosi.
Romua ja aarteita Kulttuuri 04.05.2021 Kuuntele uutinen Vintage-valtakunta on tv-sarja, joka keskittyy keräilyyn ja antiikkiin. Sarja ei kuitenkaan suhtaudu keräilyyn turhan totisesti.
Kaija Koolta ilmestyy uusi levy ja elämäkerta Kulttuuri 04.05.2021 Kuuntele uutinen Kaija Koon uuden levyn nimi on Taipumaton. Levyn nimi kuvaa laulajattaren asennetta elämään. Hän ei anna helposti periksi. Kaija Koo haluaa kannustaa myös muita.
Pääkirjoitus: Kaikki eivät ole somessa Pääkirjoitus 04.05.2021 Kuuntele uutinen Kesäkuussa järjestetään kuntavaalit. Kuntavaaleissa voit kertoa mielipiteesi siitä, kuka henkilö ja mikä puolue ajaa asioitasi. Vaaleissa valitaan päättäjät kuntien valtuustoihin.
Hallitus melkein hajosi Suomi 29.04.2021 Kuuntele uutinen Suomen hallitus neuvotteli monta päivää siitä, miten valtion rahoja käytetään kahden seuraavan vuoden aikana. Hallitus melkein hajosi, mutta pääsi lopulta keskiviikkona sopuun.
Iso menetys Kemin kaupungille Suomi 26.04.2021 Kuuntele uutinen Kemissä suljetaan Veitsiluodon paperitehdas. 670 työntekijää menettää työpaikkansa. Tehtaan sulkeminen on iso menetys Kemille ja sen lähialueille.
Unessa harjoitellaan tärkeitä taitoja Arki 20.04.2021 Kuuntele uutinen Unitutkija tutkii ihmisen unia. Unitutkija Katja Valli on kiinnostunut siitä, mitä unet merkitsevät.
Venäjän ja länsimaiden välit ovat kireät Maailma 20.04.2021 Kuuntele uutinen Venäjän ja länsimaiden välit ovat historiallisen huonot. Välejä hiertää moni vaikea kysymys.
Ravintolat aukesivat Suomi 20.04.2021 Kuuntele uutinen Ravintolat aukesivat tämän viikon maanantaina. Ravintoloilla on edelleen monia rajoituksia.
Koronarajoituksia puretaan Suomi 20.04.2021 Kuuntele uutinen Koronarajoitusten purkaminen on alkanut. Pääministeri Sanna Marin kertoi hallituksen suunnitelmasta.
Vastuullinen äitiyspakkaus Suomi 20.04.2021 Kuuntele uutinen Äitiyspakkaus on jaettu kaikille äideille yli 80 vuoden ajan.
Pääjohtajan toimia tutkitaan Suomi 20.04.2021 Kuuntele uutinen Valtiontalouden tarkastusviraston pääjohtaja Tytti Yli-Viikari on joutunut syrjään virastaan.
Serbia rokottaa ennätystahtia Maailma 20.04.2021 Kuuntele uutinen Serbia on hankkinut koronarokotteita ennätykselliseen tahtiin. Serbiassa on jo niin paljon rokotteita, että ne riittävät kaikille asukkaille.