Tanska luopui kaikista koronarajoituksista

Teksti: Anni Reilä
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 16.09.2021

Tanskassa luovuttiin viime viikonloppuna viimeisistä koronarajoituksista, koska koronatilanne Tanskassa on hyvä.

Tanskan koronatilanne on hyvä, koska ihmiset ovat noudattaneet hyvin rajoituksia. Tanskassa ihmiset ovat ottaneet myös hyvin rokotuksia. Neljä viidestä yli 12-vuotiaasta on saanut kaksi koronarokotetta.

Rajoituksista luovuttiin asteittain. Esimerkiksi kasvomaskien käyttäminen lopetettiin Tanskassa jo viime kuussa.

Tanskassa todetaan edelleen koronatartuntoja. Vakavasti sairastuneita on kuitenkin niin vähän, ettei ihmisten toimintaa haluta enää rajoittaa.

Yökerhoissa ei tarvita enää rokotepassia

Tanskassa on ollut käytössä rokotepassi, jota näyttämällä on päässyt sisään yökerhoihin. Rokotepassilla on voinut todistaa, että on saanut koronarokotteen. Jatkossa yökerhoihin pääsee ilman rokotepassia.

Tanskalaiset iloitsevat rajoitusten päättymisestä

Tanskalaiset ovat juhlineet rajoitusten päättymistä. Ihmiset ovat juhlineet esimerkiksi yökerhoissa.

Tanskan pääkaupungissa Kööpenhaminassa järjestettiin suuri konsertti viime viikonloppuna. Loppuunmyydyssä konsertissa oli 50 000 katsojaa. Rajoitusten aikana näin suuria tapahtumia ei voitu järjestää.

Lähde Yle

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste