Syyrian sota ei lopu Maailma 07.04.2021 Kuuntele uutinen Syyriassa on sodittu jo 10 vuotta. Sodassa on kuollut noin 400 000 ihmistä. Kukaan ei tiedä, milloin sota loppuu.
Tulivuori purkautui Islannissa Maailma 07.04.2021 Kuuntele uutinen Fagradalsfjall-tulivuori alkoi purkautua maaliskuussa. Tulivuori purkautui viimeksi 900 vuotta sitten.
Koronaviruksen alkuperä selvisi Maailma 07.04.2021 Kuuntele uutinen Maailman terveysjärjestö eli WHO uskoo, että se on selvittänyt koronaviruksen alkuperän.
Yhdysvaltojen ykköskoirat palasivat Maailma 07.04.2021 Kuuntele uutinen Presidentti Joe Bidenin ja hänen vaimonsa Jill Bidenin koirat ovat palanneet Valkoiseen taloon.
Kaapo Kähkönen menestyy Urheilu 07.04.2021 Kuuntele uutinen Jääkiekkoseura Minnesota Wildin maalivahti Kaapo Kähkönen ihastuttaa. Kähkösestä on tullut Minnesotan luottomies.
Zlatan on mukana karsinnoissa Urheilu 07.04.2021 Kuuntele uutinen Ruotsin tunnetuin jalkapalloilija Zlatan Ibrahimović palasi Ruotsin maajoukkueeseen.
Huuhkajat aloitti karsinnat Urheilu 07.04.2021 Kuuntele uutinen Suomen miesten jalkapallomaajoukkue eli Huuhkajat aloitti MM-kisojen karsinnat.
Glen Kamara joutui rasismin kohteeksi Urheilu 07.04.2021 Kuuntele uutinen Rasismi on herättänyt paljon keskustelua myös jalkapallokentillä viime aikoina. Huuhkajien pelaajat ja valmentajat eivät hyväksy rasismia.
Ranskan kaunis maaseutu Arki 07.04.2021 Kuuntele uutinen Ranska on suuri maa. Ranska on pinta-alaltaan laaja ja asukkaita on paljon. Ranskassa on melkein 70 miljoonaa asukasta.
Hauskoja videoita Suomesta ja suomalaisista Arki 07.04.2021 Kuuntele uutinen Almost Finns -ryhmä tekee videoita, joissa kerrotaan elämästä Suomessa. Uuden videon aihe on selkokirjat.
Erilainen suosikki Kulttuuri 07.04.2021 Kuuntele uutinen Litku Klemetti on noussut suosioon omalla tyylillään ja tarttuvilla lauluillaan.
Suomalaisen hiphop-musiikin historiaa Kulttuuri 07.04.2021 Kuuntele uutinen Mist sä tuut? -sarja kertoo suomalaisen hiphopin historian. Sarjan voi katsoa Yle Areenassa.
Pääkirjoitus: Tiede on tärkeää Pääkirjoitus 07.04.2021 Kuuntele uutinen Tiede on kehittynyt nykymaailmassa hyvin pitkälle. Monia sairauksia osataan parantaa. Moniin vaikeisiin tauteihin on kehitetty lääkkeet ja rokotteet.
Hallitus esittää lisää rajoituksia Suomi 31.03.2021 Kuuntele uutinen Hallitus esittää lisää rajoituksia koronaviruksen takia. Rajoitukset koskevat Helsingin seutua ja Turkua. Rajoitukset alkavat huhtikuun puolivälissä, jos eduskunta hyväksyy ne.
Iso laiva tukki Suezin kanavan Maailma 29.03.2021 Kuuntele uutinen Valtavan iso laiva tukki liikenteen Suezin kanavassa viikon ajan. Laiva saatiin irti maanantaina.
Helsinki on maailman hienoimpia kaupunkeja Arki 24.03.2021 Kuuntele uutinen Jan Vapaavuori on Helsingin pormestari eli korkein johtaja. Korona on hallinnut myös pormestarin työtä jo vuoden.
Turkki erosi sopimuksesta Maailma 24.03.2021 Kuuntele uutinen Turkki on eronnut sopimuksesta, joka suojelee naisia väkivallalta.
Suomi keskeytti rokotukset Astra Zenecan rokotteella Suomi 24.03.2021 Kuuntele uutinen Suomi keskeytti Astra Zenecan koronarokotukset. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos tutkii Astra Zenecan korona- rokotetta.
Asepalvelus kiinnostaa naisia Suomi 24.03.2021 Kuuntele uutinen Monet naiset haluavat suorittaa asepalveluksen. Naisten vapaaehtoiseen asepalvelukseen on tänä keväänä ennätyksellisen paljon hakijoita.