Jännittävät EM-kisat alkavat

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 11.06.2021

Jalkapallon EM-kisat alkavat tänään. Huuhkajat eli Suomen maajoukkue pelaa ensimmäisen ottelun lauantaina. Suomi kohtaa silloin Tanskan.

Huuhkajat kokoontui EM-kisojen ajaksi Repinoon Venäjälle. Repino on majapaikka, koska Huuhkajat pelaa kaksi ottelua Pietarissa Venäjällä.

Huuhkajat kohtaa Pietarissa Belgian ja Venäjän. Varsinkin Belgia on todella kova vastustaja. Se on ennakkosuosikki jopa Euroopan mestariksi.

Mutta ensin Huuhkajat pelaa Tanskaa vastaan. Ottelu alkaa lauantaina kello 19 Tanskan pääkaupungissa Kööpenhaminassa. Tanska on ennakkosuosikki. Mutta suomalaiset luultavasti juhlivat joka tapauksessa, koska Suomi pääsi ensimmäisen kerran jalkapallon Euroopan mestaruuskisoihin.

–  Emme ole suosikkeja. Mutta uskomme itseemme ja katsotaan miten käy, sanoo Suomen joukkueen valmentaja Markku Kanerva.

–  Tämä merkitsee paljon suomalaiselle jalkapallolle. Olemme unelmoineet lopputurnaukseen osallistumisesta vuosikymmeniä. Tämä on meille jännittävä seikkailu. Lähdemme tekemään suomalaiset meistä ylpeiksi, sanoo Kanerva.

Lähde: STT

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)