Ennakkoäänestys alkoi

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 07.06.2021

Kuntavaalien ennakkoäänestys on alkanut. Ennakkoäänestys jatkuu 8. kesäkuuta saakka.

Kuntavaalien äänestyksestä on tehty mahdollisimman turvallista. Äänestyksessä on otettu huomioon tarkasti koronapandemian vaikutus.

Äänestyspaikoilla noudatetaan turvavälejä ja maskisuositusta. Monessa kunnassa voi äänestää ulkona. Äänestäminen onnistuu joissakin kunnissa omassa autossa. Joissakin kunnissa äänestyspaikalle voi saapua polkupyörällä.

Ennakkoäänestys kestää tällä kertaa poikkeuksellisen pitkään eli kaksi viikkoa.

Kuntavaalien vaalipäivä on sunnuntai 13. kesäkuuta.

Lähteet STT, Yle

Löydät kuntavaaleista lisätietoa Selkokeskuksen verkkosivuilta.

Kuntavaalien ennakkoäänestystä Helsingin Messukeskuksessa.

 

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste