Suomi sai MM-hopeaa

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 07.06.2021

Suomen miesten jääkiekkomaajoukkue eli Leijonat voitti MM-hopeaa. Suomi pelasi jääkiekon MM-kisojen finaalissa eli loppuottelusssa Kanadaa vastaan sunnuntai-iltana. Kanada voitti ottelun.

Kanada on uusi jääkiekon maailmanmestari. Suomi tuli toiseksi eli sai hopeaa. Yhdysvallat sai kisoista pronssia.

Suomen ja Kanadan välinen ottelu venyi jatkoajalle. Kanada voitti jatkoerän maalein 3–2.

Suomi voitti jääkiekon maailmanmestaruuden vuonna 2019. Myös silloin Suomi pelasi finaalissa Kanadaa vastaan.

Jääkiekon MM-kisat järjestettiin Latvian pääkaupungissa Riiassa. Vuoden 2022 jääkiekon MM-kisat järjestetään Suomessa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste