Suomen joukkueen pelaajat olivat pettyneitä, kun he saivat hopeamitalit. Keskellä kuvassa Leijonien päävalmentaja Jukka Jalonen.

Suomi sai MM-hopeaa

Suomen miesten jääkiekkomaajoukkue eli Leijonat voitti MM-hopeaa. Suomi pelasi jääkiekon MM-kisojen finaalissa eli loppuottelusssa Kanadaa vastaan sunnuntai-iltana. Kanada voitti ottelun.

Kanada on uusi jääkiekon maailmanmestari. Suomi tuli toiseksi eli sai hopeaa. Yhdysvallat sai kisoista pronssia.

Suomen ja Kanadan välinen ottelu venyi jatkoajalle. Kanada voitti jatkoerän maalein 3–2.

Suomi voitti jääkiekon maailmanmestaruuden vuonna 2019. Myös silloin Suomi pelasi finaalissa Kanadaa vastaan.

Jääkiekon MM-kisat järjestettiin Latvian pääkaupungissa Riiassa. Vuoden 2022 jääkiekon MM-kisat järjestetään Suomessa.

Mitä mieltä olit jutusta?


Tähän uutiseen ei voi enää lisätä kommentteja.