Toni Piispanen voitti kultaa 200 metrin ratakelauksessa.

Toni Piispanen toi Suomelle kultaa

Ratakelaaja Toni Piispanen oli Suomen menestynein urheilija Tokion paralympialaisissa. Piispanen voitti kultaa ja hopeaa.

Toni Piispanen voitti kultaa 200 metrin ratakelauksessa. Piispanen sai hopeamitalin 100 metrin kelauksessa.

Paralympialaiset sujuivat Suomen joukkueelta hienosti. Suomi sai kaikkiaan viisi mitalia.

Leo-Pekka Tähti ja Amanda Kotaja saivat hopeaa 100 metrin ratakelauksessa. Keihäänheittäjä Marjaana Heikkinen sai pronssia.

Paralympialaiset päättyivät sunnuntaina 5. syyskuuta. Kisat järjestettiin Japanin pääkaupungissa Tokiossa.

Onnellinen Amanda Kotaja ja paralympialaisten hopeamitali.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste