Kuvassa Ranskan hyökkääjä Antoine Griezmann (kuvassa keskellä) tekee juuri ensimmäisen maalinsa. Suomen puolustaja Leo Väisänen (kuvassa oikealla) ei pysty estämään Griezmannin laukausta.

Kuvassa Ranskan hyökkääjä Antoine Griezmann (kuvassa keskellä) tekee juuri ensimmäisen maalinsa. Suomen puolustaja Leo Väisänen (kuvassa oikealla) ei pysty estämään Griezmannin laukausta.

Suomi voi yhä päästä MM-kisoihin

Ranska voitti tiistaina Suomen jalkapallon MM-karsintaottelussa 2-0. Suomen tilanne on kuitenkin hyvä karsintalohkossa.

Ottelu pelattiin Lyonissa Ranskassa. Hyökkääjä Antoine Griezmann teki molemmat Ranskan maalit. Molemmissa maaleissa Ranskan pelaajat menivät lyhyillä ja nopeilla syötöillä Suomen puolustuksen läpi.

Griezmann teki toisen maalinsa hyvin pienestä kulmasta. Suomen maalivahti Lukas Hradecky syytti siitä maalista itseään. Hradecky luuli, että Griezmann syöttää taaksepäin, mutta Griezmann tekikin maalin.

Suomi pelasi hyvin

Ranska voitti miesten maailmanmestaruuden edellisissä MM-kisoissa. Ranskan maajoukkuetta pidetään tällä hetkellä maailman kolmanneksi parhaana maana jalkapallossa. Silti Suomi pystyi ajoittain pelaamaan hyvin Ranskaa vastaan. Suomen peli sujui paremmin kuin EM-kisoissa kesäkuussa.

Ottelun lopussa hyökkääjä Teemu Pukki kaatui Ranskan maalin edessä. Suomalaiset vaativat rangaistuspotkua. Erotuomari oli eri mieltä.

Ottelu Ukrainaa vastaa jännittää

Suomi on nyt jaetulla toisella sijalla karsintalohkossa yhdessä Ukrainan kanssa. Ranska johtaa lohkoa ylivoimaisesti.

Suomen seuraava ottelu 9. lokakuuta on tärkeä ja jännittävä. Suomi pelaa silloin Helsingissä Ukrainaa vastaan. Nyt juuri Ukraina ja Suomi taistelevat lohkon toisesta sijasta. Lohkojen voittajat menevät suoraan MM-kisoihin. Lohkojen toiseksi sijoittuneet joukkueet pääsevät karsintaotteluihin, joiden voittajat pääsevät MM-kisoihin.

Lähde: STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste