Mitä tarvitset kynttilöiden tekemiseen?
Voit käyttää kierrätyskynttilöiden valmistukseen ylimääräisiä kynttilänpätkiä, katkenneita kynttilöitä ja kynttilän palasia. Lisäksi tarvitset kynttilän sydänlankaa. Sitä voi ostaa isoista marketeista tai askartelukaupoista.
Tarvitset myös puutikkuja, kuten grillaustikkuja. Ne pitävät sydänlangan paikoillaan valmistuksen aikana.
Sulata kynttilänpätkät puhtaissa peltipurkeissa, jotka ovat kiehuvassa vedessä. Vettä varten tarvitset vanhan kattilan. Kynttilänpätkiä ei saa sulattaa suoraan kattilassa, koska silloin voi syttyä tulipalo.
Kaada sulanut kynttilämassa muotteihin, joissa sydänlangat ovat valmiina. Kuuma kynttilämassa kovettuu jäähtyessään. Kierrätyskynttilöiden muotteja ei oteta pois, vaan ne jäävät kynttilöiden kuoriksi.
Muotteina voit käyttää esimerkiksi hyvin pestyjä peltipurkkeja, joista olet poistanut etiketit.
Vanhat kahvikupit ovat kauniita kynttilämuotteja. Lasipurkkeja ei saa käyttää muotteina, koska ne saattavat särkyä kuumetessaan.
a) Kynttilöiden tekemiseen tarvitset kynttilänpätkiä, puutikkuja ja kynttilän sydänlankaa.
b) Tarvitset myös vanhan kattilan ja puhtaita peltipurkkeja. Pyyhe suojaa käsiä kuumalta.
c) Muotteina voit käyttää esimerkiksi hyvin pestyjä, pieniä peltipurkkeja tai vanhoja kahvikuppeja.
Näin kierrätyskynttilöiden tekeminen tapahtuu



