Minetit on maailmanmestari

Teksti: Selkosanomat, lähteet STT, HS
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 16.12.2021

Tamperelainen Minetit voitti marraskuussa joukkuevoimistelun maailmanmestaruuden.

Minettien esitys oli vauhdikas ja tunteellinen. Esitys pohjautui Kalevalaan. Esityksen musiikkina kuultiin Jean Sibeliuksen Tuonelan joutsen ja Kullervo.

Minetit voitti maailmanmestaruuden myös vuonna 2015 ja vuonna 2017. Vuonna 2019 joukkue voitti MM-hopeaa. Joukkuevoimistelun MM-kilpailut järjestetttiin Helsingissä.

– Tämä mestaruus tuntuu kaikista parhaalta, Minettien toinen valmentaja Titta Heikkilä sanoi.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)