Elokuva vaikeista valinnoista

Teksti: Petri Kiuttu, lähde Yle
Kuva: Arttu Peltomaa, © Bufo 2021
Uutinen julkaistu: 16.12.2021

Guled & Nasra on suomalais-somalialainen elokuva. Elokuva on somalinkielinen.

Guled & Nasra -elokuvan ohjaaja on suomalais-somalialainen Khadar Ayderus Ahmed.

Guled & Nasra sai syksyllä pääpalkinnon Fespaco‑elokuvajuhlilla. Se sai parhaan elokuvan palkinnon myös African Movie Academy Awards – juhlassa marraskuun lopussa.

Guled & Nasra kertoo Guledista, joka työskentelee Itä-Afrikan Djiboutissa haudankaivajana. Guledin puoliso Nasra on vakavasti sairas. Elokuva kertoo valintojen vaikeudesta.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste