Jääkiekkoliiga on käynnissä Urheilu 29.09.2023 Kuuntele uutinen Jääkiekkoliiga on jälleen alkanut. Suomen mestaruudesta kilpailee 15 joukkuetta.
Ateneum houkuttelee ajattelemaan Kulttuuri 29.09.2023 Kuuntele uutinen Ateneumin taidemuseo on taas auki remontin jälkeen. Nyt kävijät voivat nähdä aivan uuden kokoelmanäyttelyn.
Kaarina Nurminen menestyy pyöräsuunnistuksessa Urheilu 28.09.2023 Kuuntele uutinen Kaarina Nurminen on pyöräsuunnistuksen maailmanmestari. Hän voitti kultaa sprinttikilpailussa Tšekissä. Viime viikonloppuna Nurminen voitti pyöräsuunnistuksen maailmancupin osakilpailun.
Metsämarjoista voi tehdä terveellisiä herkkuja Arki 27.09.2023 Kuuntele uutinen Metsistä voi poimia terveellisiä mustikoita ja puolukoita, jotka sopivat moniin leivonnaisiin ja ruokiin
Mustikkapöperö Arki 27.09.2023 Kuuntele uutinen Mustikkapöperö on perinneherkku. Pöperö tunnetaan Hämeen perinteisenä herkkuna.
Marjapiirakka Arki 27.09.2023 Kuuntele uutinen Kinuskikastike sopii puolukkapiirakan kanssa. Vaniljakastike sopii yhteen mustikkapiirakan kanssa.
Aavikoituminen uhkaa Etelä-Eurooppaa Maailma 26.09.2023 Kuuntele uutinen Aavikoituminen uhkaa laajoja alueita Etelä-Euroopassa.
Kansallispuistot tarvitsevat lisää rahaa Suomi 26.09.2023 Kuuntele uutinen Suomen hallitus ehdottaa, että kansallispuistoihin tulee vapaaehtoinen pääsymaksu.
Rasismia ei saa hyväksyä Pääkirjoitus 22.09.2023 Kuuntele uutinen Rasismi ja vihapuhe ovat suomalaisen yhteiskunnan suurimpia uhkia. Erityisen huolestuttava asia on, jos näitä keinoja käytetään politiikassa.
Sota on jatkunut 1,5 vuotta Maailma 21.09.2023 Kuuntele uutinen Ukrainassa on sodittu jo 1,5 vuotta. Venäjä hyökkäsi Ukrainaan helmikuussa vuonna 2022. Ukraina hyökkää nyt Venäjää vastaan. Ukraina pyrkii valtaamaan takaisin alueita, jotka kuuluvat Ukrainalle.
Mielenilmaus tasa-arvon ja naisten oikeuksien puolesta Viikon kuva 21.09.2023 Kuuntele uutinen Mielenosoittajat muistivat viime viikonloppuna iranilaista Mahsa Aminia. Mielenosoitus järjestettiin Helsingissä eduskuntatalon edessä.
Muutoksia peruskouluun Suomi 20.09.2023 Kuuntele uutinen Suomen hallitus ehdottaa muutoksia peruskouluun. Opetustunteja tulee lisää. Lisäksi panostetaan siihen, että oppilaat saavat hyvät perustaidot.
EU-komissio ehdottaa silakan kalastuksen kieltoa Suomi 20.09.2023 Kuuntele uutinen Euroopan komissio ehdotti elokuun lopussa, että silakan kalastus kielletään vuodeksi.
Venäläiset henkilöautot eivät pääse enää Suomeen Suomi 19.09.2023 Kuuntele uutinen Suomi on kieltänyt venäläisten henkilöautojen pääsyn Suomeen. Kielto tuli voimaan viime perjantaina.
Ruotsin kuningas Kaarle Kustaa juhli viikonloppuna Maailma 18.09.2023 Kuuntele uutinen Kuningas Kaarle XVI Kustaa on ollut Ruotsin kuningas 50 vuotta. Ruotsissa juhlittiin kuninkaan pitkää valtakautta viime viikonloppuna.
Libyan tulvissa tuhansia kuolleita Maailma 15.09.2023 Kuuntele uutinen Libyan tulvissa on kuollut tuhansia ihmisiä. Kansainvälisen Punaisen Risti kertoo, että yli 10 000 ihmistä on kateissa.
Putin ja Kim tapasivat Venäjällä Maailma 14.09.2023 Kuuntele uutinen Venäjän presidentti Vladimir Putin ja Pohjois-Korean johtaja Kim Jong-un tapasivat keskiviikkona. Tapaaminen järjestettiin Venäjän kaukoidässä.
Kansalaisaloite on kerännyt jo 100 000 allekirjoitusta Viikon kuva 14.09.2023 Kuuntele uutinen Turkistarhaus historiaan -kansalaisaloite on kerännyt yli 100 000 allekirjoitusta. Kansalaisaloite on saanut paljon kannatusta hyvin nopeasti.
Hyvä selkokirja sopii kaikille Kulttuuri 14.09.2023 Kuuntele uutinen Kari Tapaninen voitti kirjoituskilpailun, jonka nimi oli Ilo. Tapanisen novelli kertoo, millaista on herätä koomasta onnettomuuden jälkeen.
Hallitus sai eduskunnan luottamuksen – RKP:lle kritiikkiä Suomi 12.09.2023 Kuuntele uutinen Hallituspuolue RKP sai arvostelua, kun eduskunta äänesti hallituksen luottamuksesta.