Sauli Niinistö avasi valtiopäivät viimeistä kertaa

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet STT, Yle
Kuva: Lehtikuva / Emmi Korhonen
Uutinen julkaistu: 08.02.2024

Presidentti Sauli Niinistö avasi valtiopäivät viimeistä kertaa keskiviikkona. Sunnuntaina on vaalipäivä, ja presidentti vaihtuu sen jälkeen.

Sauli Niinistö piti eduskunnalle puheen, jonka jälkeen eduskunnan puhemies Jussi Halla-aho vastaisi puheeseen.

Kansanedustajat aloittivat työt loman jälkeen eduskunnassa keskiviikkona. Eduskunnan syysistuntokausi päättyi ennen joulua ja kevätkausi alkoi keskiviikkona.

Presidentti Sauli Niinistö avasi valtiopäivät eli eduskunnan istuntokauden viimeistä kertaa tasavallan presidenttinä. Niinistö varoitti kansanedustajia ja suomalaisia velkaantumisesta. Niinistön mukaan Suomi ei pärjää taloudellisesti, kun sitä verrataan muihin Pohjoismaihin. Niinistö muistutti, että Suomi saadaan nousuun yhteisellä työllä, eikä syyllisiä etsimällä.

Sunnuntaina on presidentinvaalien toisen kierroksen vaalipäivä. Suomen presidentti vaihtuu sunnuntain jälkeen. Uusi presidentti aloittaa maaliskuun alussa.

 

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)