Noin kaksi miljoonaa äänesti ennakkoon

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet STT, Yle
Kuva: Lehtikuva / Emmi Korhonen
Uutinen julkaistu: 07.02.2024

Suomalaiset äänestivät ahkerasti presidentinvaalien toisen kierroksen ennakkoäänestyksessä. Ennakkoon äänesti 46 prosenttia äänioikeutetuista.

Presidentinvaalien ennakkoäänestys päättyi tiistaina. Ennakkoon äänesti noin 46 prosenttia prosenttia äänioikeutetuista. Ennakkoon kävi äänestämässä melkein kaksi miljoonaa suomalaista.

Suomessa on noin 4,3 miljoonaa ihmistä, jotka ovat äänioikeutettuja.

Presidentinvaalien toisella kierroksella ovat vastakkain Alexander Stubb ja Pekka Haavisto. Alexander Stubb on kokoomuksen ehdokas. Pekka Haavisto on valitsijayhdistyksen ehdokas. Haaviston puolue on vihreät.

Presidentinvaalien varsinainen vaalipäivä on ensi sunnuntai 11. helmikuuta.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)