Taylor Swift teki historiaa

Teksti: Petri Kiuttu, lähde STT
Kuva: Lehtikuva / AFP / Valerie Macon
Uutinen julkaistu: 09.02.2024

Taylor Swift teki historiaa Grammy-gaalassa. Hän on ensimmäinen artisti eli esiintyjä, joka on voittanut neljä Grammy-palkintoa vuoden parhaasta albumista. Hänellä on jo 14 Grammy-palkintoa.

Taylor Swift voitti Grammy-palkinnon Midnights-albumista. Taylor Swift on nyt kaikkien aikojen menestynein esiintyjä Grammy-palkinnoissa. Hänellä on kaikkiaan 14 Grammya. Hän on voittanut neljä kertaa palkinnon vuoden parhaasta albumista.

Taylor Swiftin uusi levy ilmestyy 19. huhtikuuta. Levyn nimi on The Tortured Poets Department.

Taylor Swift on yhdysvaltalainen laulaja ja lauluntekijä. Hän on tällä hetkellä ehkä maailman suosituin pop- ja rock-musiikin musiikin esiintyjä.

Grammy-gaalassa palkittiin myös suomalaisia. Helsingin kamarikuoro ja suomalainen kamariyhtye Uusinta Ensemble saivat Grammy-palkinnon. Palkinto myönnettiin Kaija Saariahon Reconnaissance-kuoroteoksen levytyksestä.

Grammy-gaala on maailman tunnetuimpia musiikkijuhlia. Grammy-gaalan palkinnot jakaa Yhdysvaltojen musiikkialan ammattilaisten raati.

Suomalaiset ovat voittaneet Grammy-palkinnon neljä kertaa. Grammy-voittajat ovat Matti Salminen, Esa-Pekka-Salonen ja Osmo Vänskä, Nils Schweckendiek ja Helsingin kamarikuoro ja Uusinta Ensemble.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)