Kuningas Charlesilla on syöpä

Teksti: Petri Kiuttu, lähde STT
Kuva: Lehtikuva / AFP / Daniel Leal
Uutinen julkaistu: 09.02.2024

Britannian kuningas Charlesilla on syöpä. Buckinghamin palatsin eli Britannian kuningashuoneen tiedote kertoi asiasta maanantaina.

Britannian kuningas Charles III sairastaa syöpää. Britannian kuningashuone ei ole paljastanut, mikä syöpä Charlesilla on. Kuningas Charles on aloittanut hoidot, joilla syöpä yritetään parantaa.

Syöpä löydettiin, kun kuningas kävi eturauhasvaivojen takia hoidossa.

Britannian kuningas Charles on 75-vuotias. Hänestä tuli kuningas vuonna 2022, kun Britannian kuningatar Elisabet kuoli.

Kuningas Charles vähentää julkisia esiintymisiään syövän takia. Prinssi William hoitaa osan kuninkaallisista tehtävistä toistaiseksi. Prinssi Harry matkustaa tapaamaan isäänsä. Harry asuu Yhdysvalloissa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)