Presidenttiehdokkaat kampanjoivat ahkerasti

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet STT, HS, Yle
Kuva: Lehtikuva / Antti Aimo-Koivisto
Uutinen julkaistu: 07.02.2024

Presidentinvaalien ehdokkaat kampanjoivat ahkerasti. Alexander Stubb ja Pekka Haavisto kiertävät Suomea. Ehdokkaat osallistuvat myös moniin keskusteluihin.

Presidentinvaalien kamppailu huipentuu ensi sunnuntaina. Silloin on presidentinvaalien toisen kierroksen varsinainen äänestyspäivä. Sunnuntai-iltana selviää, kuka on Suomen seuraava presidentti.

Alexander Stubb ja Pekka Haavisto ovat kiertäneet ahkerasti Suomea. Molemmat ehdokkaat ovat matkustaneet satoja kilometrejä ja tavanneet paljon ihmisiä. Ehdokkaat ovat myös osallistuneet moniin keskusteluihin ja tv-väittelyihin.

Tuoreen kyselyn mukaan Alexander Stubb on suositumpi ehdokas. Stubb saa Uutissuomalaisen kyselyssä 53 prosentin kannatuksen. Pekka Haaviston kannatus on 47 prosenttia. Uutissuomalaisen kysely julkaistiin 6. helmikuuta. Kysely tehtiin 30.1–5. 2. Kyselyyn vastasi tuhat suomalaista. Kyselyn toteutti Tietoykkönen.

Presidenttiehdokkaat kohtaavat ennen vaalipäivää seuraavissa tv-ohjelmissa:

Presidentinvaalit: Kaksintaistelu MTV3-kanavalla keskiviikkona 7.2. kello 20.

Presidenttiväittely Yle TV1-kanavalla torstaina 8.2. kello 21.

Ehdokkaat ovat mukana Levyraati-ohjelmassa lauantaina 10.2. kello 21 MTV3-kanavalla.

 

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)