Wille Rydman on uusi sosiaali- ja terveysministeri Suomi 19.02.2026 Kuuntele uutinen Perussuomalaiset kertoi keskiviikkona, että uusi sosiaali- ja terveysministeri on Wille Rydman. Hän oli aiemmin hallituksen elinkeinoministeri.
Lue nämä selkokirjat Kulttuuri 19.02.2026 Kuuntele uutinen Mietitkö, minkä kirjan luet seuraavaksi? Esittelemme sinulle kolme uutta selkokirjaa, jotka on helppo lukea.
Ramadan on alkanut Maailma 18.02.2026 Kuuntele uutinen Ramadan on muslimeille pyhä ja tärkeä aika vuodesta. Ramadan alkaa joka vuosi eri päivänä. Ramadan-juhla alkaa ja päättyy aina uudenkuun aikaan.
Ilkka Herola toi pronssia Urheilu 18.02.2026 Kuuntele uutinen Ilkka Herola voitti olympiapronssia yhdistetyn suurmäessä tiistaina. Suomella on nyt talviolympialaisista neljä pronssimitalia.
Norjan kuninkaalliset vaikeuksissa Maailma 18.02.2026 Kuuntele uutinen Norjan kuninkaallinen perhe eli kuningashuone on vakavassa kriisissä. Kuninkaallisten suuret huolet johtuvat Jeffrey Epsteinin tiedoista ja kruununprinsessan pojasta.
Kiinassa alkaa tulihevosen vuosi Viikon kuva 17.02.2026 Kuuntele uutinen Kiinassa alkaa tänään tulihevosen vuosi. Kiinalainen uusivuosi on kiinalaisten uudenvuoden juhla. Uusivuosi on Kiinassa vuoden tärkein juhla.
Sanni Grahn-Laasonen jää perhevapaalle Suomi 17.02.2026 Kuuntele uutinen Sosiaaliturvaministeri Sanni Grahn-Laasonen jää syksyllä perhevapaalle. Grahn-Laasonen saa kesällä lapsen.
Bulgariassa käytetään euroa Maailma 17.02.2026 Kuuntele uutinen Bulgariassa käytetään nyt euroa. Bulgaria on 21. EU-maa, jossa on käytössä euro.
Suomelle kaksi pronssia olympialaisista Urheilu 16.02.2026 Kuuntele uutinen Suomi sai talviolympialaisista viikonloppuna kaksi pronssimitalia. Suomen naiset voittivat olympiapronssia 4 x 7,5 kilometrin viestissä. Ampumahiihtäjä Suvi Minkkinen sai myös pronssia.
Sudenmetsästys päättyi Suomi 16.02.2026 Kuuntele uutinen Sudenmetsästys on päättynyt. Suomessa kaadettiin metsästysaikana 82 sutta.
Kaisa Juuso ei jatka ministerinä Suomi 13.02.2026 Kuuntele uutinen Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuso eroaa ministerin tehtävästä. Perussuomalaiset valitsee uuden ministerin ensi viikolla.
Jäänmurtajatilaus varmistui Viikon kuva 13.02.2026 Kuuntele uutinen Helsingin telakan jäänmurtajatilaus on varmistunut. Helsingissä rakennetaan kaksi jäänmurtajaa. Jäänmurtajat tulevat Yhdysvaltojen rannikkovartioston käyttöön. Työt alkavat heti.
Finnair teki hyvän tuloksen Suomi 13.02.2026 Kuuntele uutinen Lentoyhtiö Finnair menestyy nyt hyvin taloudellisesti. Finnair teki syksyllä hyvän tuloksen eli yhtiön liiketoiminta tuotti voittoa. Finnair avaa tänä vuonna uusia reittejä.
Laskiaisena syödään laskiaispullia Arki 13.02.2026 Kuuntele uutinen Laskiainen on talven juhla. Suomessa laskiaisena mennään ulos pulkkamäkeen. Mäenlaskun jälkeen syödään hernekeittoa ja laskiaispullia.
Keskustelu rauhasta jatkuu Pääkirjoitus 13.02.2026 Kuuntele uutinen Ukrainan sota on jatkunut neljä vuotta. Sotaan yritetään löytää ratkaisu, jolla rauha saataisiin aikaan. Rauhan täytyy olla oikeudenmukainen, Ukraina ei saa kärsiä lisää.
Eero Hirvonen toi Suomen ensimmäisen mitalin Urheilu 12.02.2026 Kuuntele uutinen Suomi sai ensimmäisen mitalin Milanon ja Cortinan talviolympialaisissa. Eero Hirvonen voitti pronssia keskiviikkona yhdistetyn kilpailussa.
Monet ovat tyytymättömiä hallituksen toimiin Suomi 12.02.2026 Kuuntele uutinen Puolet suomalaisista arvioi, että Suomen hallitus on epäonnistunut työssään. Petteri Orpon hallitus on johtanut Suomea kohta kolme vuotta.
Suomen työttömyys on EU-maiden korkein Suomi 12.02.2026 Kuuntele uutinen Suomen työttömyystilanne on pahentunut. Suomen työttömyys on nyt EU-maiden korkein.
Saga Vanninen on vuoden yleisurheilija Urheilu 12.02.2026 Kuuntele uutinen Saga Vanninen on vuoden yleisurheilija. Vanninen voitti sisäratojen MM- että EM-kultaa vuonna 2025. Vannisen laji on moniottelu.
Suvi Minkkinen kilpailee mitaleista Urheilu 11.02.2026 Kuuntele uutinen Suvi Minkkinen kilpailee tänään mitaleista ampumahiihdossa. Naisten ampuhiihdon kisaan osallistuvat myös Venla Lehtonen, Inka Hämäläinen ja Sonja Leinamo.