Tappara on jääkiekon Suomen mestari

Teksti: Petri Kiuttu, lähde STT
Kuva: Lehtikuva / Antti Aimo-Koivisto
Uutinen julkaistu: 15.05.2026

Tappara on jääkiekon Suomen mestari. Tappara voitti mestaruuden keskiviikkona Tampereella. Tapparan vastustaja finaalisarjassa oli KooKoo.

Tappara voitti jääkiekon miesten SM-liigan kultaa, kun se kaatoi finaalisarjassa KooKoon. Tappara voitti  mestaruuden, kun se kaatoi KooKoon 2–1. Joukkueet pelasivat finaalisarjassa seitsemän ottelua.

Tappara on menestynyt viime vuosina jääkiekossa erinomaisesti. Tappara on voittanut viiden vuoden aikana neljä mestaruutta. Tappara on voittanut Suomen mestaruuden 21 kertaa. KooKoolle hopeamitali oli ensimmäinen mitali miesten pääsarjassa.

Finaalisarjan viimeinen ottelu pelattiin Tampereella. Tamperelaisyleisö nousi ottelun jälkeen seisomaan ja osoitti suosiotaan KooKoolle.

Joni Tuulola valittiin pudotuspelien parhaaksi pelaajaksi. Tuulola on Tapparan puolustaja. SaiPa Lappeenrannasta voitti jääkiekon SM-pronssia. Tappara on Tampereelta ja KooKoo Kouvolasta.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)