Iranin sota nostaa hintoja Maailma 23.03.2026 Kuuntele uutinen Iranin sota on jatkunut yli kolme viikkoa. Iran on pysäyttänyt öljykuljetukset Hormuzinsalmella. Sodan takia monet hinnat ovat nousseet myös Suomessa. Esimerkiksi asuntolainojen korot ovat jo nousseet.
Kuuban tilanne on vaikea Maailma 23.03.2026 Kuuntele uutinen Kuuban talous on vakavassa kriisissä. Kuubassa on puutetta vedestä, sähköstä ja polttoaineesta. Yhdysvallat kiristää Kuubaa. Yhdysvaltojen presidentti Donald Trump haluaa, että Kuuban johto vaihtuu.
Punkit leviävät uusille alueille Suomi 23.03.2026 Kuuntele uutinen Punkit ovat levineet Suomessa uusille alueille. Punkit levittävät puutiaisaivotulehdusta ja borrelioosia.
Jalkapallo on enemmän kuin urheilua Suomi 20.03.2026 Kuuntele uutinen Timo Furuholm on vasemmistoliiton kansanedustaja ja entinen jalkapalloilija. Furuholm arvostelee rahan valtaa urheilussa.
Suomi on taas maailman onnellisin maa Suomi 19.03.2026 Kuuntele uutinen Suomi on edelleen maailman onnellisin maa. Suomi on valittu maailman onnellisimmaksi maaksi jo yhdeksän kertaa.
Presidentti Stubb ja kuningas Charles tapasivat Viikon kuva 18.03.2026 Kuuntele uutinen Presidentti Alexander Stubb ja Britannian kuningas Charles tapasivat tiistaina Lontoossa. Presidentti ja kuningas kävivät katsomassa Suomen Metsäyhdistyksen näyttelyn.
Oscar-palkinnot jaettiin Hollywoodissa Kulttuuri 17.03.2026 Kuuntele uutinen Elokuva-alan Oscar-palkinnot jaettiin varhain maanantaina. Eniten Oscar-palkintoja sai elokuva One Battle After Another. Paul Thomas Andersonin elokuva voitti kuusi palkintoa.
Pedersöre on oikeudenmukainen kunta Suomi 17.03.2026 Kuuntele uutinen Pedersöre on suomen oikeudenmukaisin kunta. Pedersöre on pieni kunta Pietarsaaren lähellä Perämeren rannikolla Pohjanmaalla.
Suomi lisää yhteistyötä Pohjoismaiden ja Kanadan kanssa Maailma 16.03.2026 Kuuntele uutinen Pohjoismaat ja Kanada järjestivät sunnuntaina yhteisen kokouksen. Kokous pidettiin Norjan pääkaupungissa Oslossa. Suomen pääministeri Petteri Orpo sanoi kokouksessa, että Suomen täytyy lisätä yhteistyötä Pohjoismaiden ja Kanadan kanssa.
Suomi sai paralympialaisista kaksi mitalia Urheilu 16.03.2026 Kuuntele uutinen Suomen paralympiajoukkue voitti Milano-Cortinan paralympialaisista kaksi mitalia. Suomi sai kisoista hopean ja pronssin. Suomen joukkue oli historiallisen pieni. Kisoissa oli vain neljä suomalaista urheilijaa.
Foodora lopetti Suomessa Suomi 16.03.2026 Kuuntele uutinen Ruuankuljetusfirma Foodora lopetti Suomessa helmikuun lopussa. Foodoran toiminta alkoi Suomessa vuonna 2015.
Oulu esittelee pohjoista kulttuuria Kulttuuri 13.03.2026 Kuuntele uutinen Oulu on Euroopan kulttuuripääkaupunki vuonna 2026. Kulttuurivuosi nostaa esiin monimuotoisen kulttuurin ja luonnon. Oulun kaupungin lisäksi mukana on Suomen itärajalta länsirajalle 39 pohjoista kuntaa.
Hailuoto on Perämeren helmi Kulttuuri 13.03.2026 Kuuntele uutinen Hailuoto on Perämeren suurin saari. Sen luonto on ainutlaatuinen. Hailuodossa asuu myös paljon taiteilijoita. Silta saareen valmistuu syksyllä.
Marjoista voimaa kevääseen Arki 13.03.2026 Kuuntele uutinen Keväällä valo lisääntyy ja monet haluavat syödä kevyemmin. Nyt on hyvä aika syödä marjat pakastimesta. Ne ovat värikkäitä, maukkaita ja terveellisiä.
Maailma muuttuu vauhdilla Pääkirjoitus 13.03.2026 Kuuntele uutinen Yhdysvaltojen eli USA:n presidentti Donald Trump on ollut vallassa alle 1,5 vuotta. Trumpin aika on kuitenkin tuonut muutoksen, joka vaikuttaa koko maailmaan.
Kiina otti käyttöön lapsilisän Maailma 12.03.2026 Kuuntele uutinen Kiinan valtio teki historiallisen päätöksen ja otti käyttöön lapsilisän. Tarkoitus on saada Kiinan syntyvyys nousuun.
Iida Karhunen on taitoluistelun nuori tähti Urheilu 11.03.2026 Kuuntele uutinen Iida Karhunen on Suomen uusi tähti taitoluistelussa. Hän nautti luistelusta yleisön edessä talviolympialaisissa.
Yhdistetyn tulevaisuus epävarma olympialaisissa Urheilu 11.03.2026 Kuuntele uutinen Suomi on pärjännyt talviolympialaisissa parhaiten yhdistetyn kilpailuissa. Laji saatetaan kuitenkin poistaa talviolympialaisista.
Pekka Haavisto aloitti YK:n erityislähettiläänä Suomi 10.03.2026 Kuuntele uutinen Pekka Haavisto jätti eduskunnan lauantaina. Haavisto aloitti uudessa tehtävässään YK:n pääsihteerin Sudanin-erityislähettiläänä sunnuntaina.
Al-Holin leiri tyhjenee Syyriassa Maailma 10.03.2026 Kuuntele uutinen Al-holin pakolaisleiri Syyriassa suljetaan pian. Leiri on melkein tyhjä. Suurin osa leirillä olleista ihmisistä on vapautunut.