
Silti mökki on monelle edelleen tärkeä paikka levätä.
Mökkeily on monelle suomalaiselle tärkeä osa elämää. Mökillä voi levätä ja olla rauhassa luonnon keskellä. Siellä saa tauon arjesta ja kiireestä.

Ihmiset eivät mökkeile enää niin paljon kuin aikaisemmin. Yksi syy on ajan puute. Arki on kiireistä, eikä vapaa-aikaa ole paljon. Myös pitkä matka mökille voi vähentää siellä käymistä.
Mökkeilyä on vähentänyt myös se, että hinnat ovat nousseet. Mökillä käyminen ja sen kunnossa pitäminen on kallista. Osa ihmisistä on luopunut omasta mökistä näiden syiden takia. He haluavat viettää vapaa-aikansa toisella tavalla.
Monelle mökki on silti edelleen tärkeä paikka. Mökistä ei haluta luopua, vaikka sen ylläpitäminen on kallista ja vie paljon aikaa. Mökillä oleminen rentouttaa ja auttaa jaksamaan arjessa.


