
Hailuodon ja Oulunsalon välinen pengertie ja silta on valmis. Hailuodossa oli liputuspäivä maanantaina 29. kesäkuuta, kun yhteys otettiin käyttöön. Viimeinen lautta kulki maanantaina Hailuotoon. Lauttayhteys Hailuotoon oli käytössä vuodesta 1968 lähtien.
Hailuodon uusi yhteys on 8,4 kilometriä pitkä. Pengertie on 6,9 kilometriä pitkä. Pengertien lisäksi valmistui kaksi siltaa. Silta ja pengertie yhdistävät Hailuodon saaren mantereeseen.
Hailuotoon pääsee nyt ympäri vuoden autolla. Matka uutta tietä pitkin kestää 10 minuuttia.
Hailuoto on Perämeren suurin saari.

