Kesäteatteriestykset ovat Suomessa erityisen suosittuja. Suomessa toimii kymmeniä kesäteattereita, jotka esittävät jopa satoja eri näytelmiä. Osa kesäteatterista on ammattimaisia, joiden näyttelijät ovat koulutettuja näyttelijöitä. Osa kesäteattereista on harrastelijateattereita.
Kesäteatteriesityksiä on ulkona ja sisällä. Esityskausi on yleensä kesäkuun alusta elokuun loppuun. Monet kesäteatterit lopettavat kuitenkin esitykset heinäkuun lopussa tai elokuussa, kun koulut alkavat.
Tunnetuimpia kesäteattereita ovat Pyynikin kesäteatteri Tampereella, Samppalinnan kesäteatteri Turussa, Heinolan kesäteatteri ja Suomenlinnan kesäteatteri. Pyynikin kesäteatterissa nähdään tänä kesänä musiikkinäytelmä Harmony Sisters. Samppalinnassa nähdään Notre Damen kellonsoittaja. Heinolassa esitetään näytelmää Kaikkien aikojen farssi.
Suomenlinnan kesäteatteri sijaitsee historiallisella linnoitussaarella. Suomenlinnan kesäteatteri on toiminut vuodesta 1968 lähtien.
Tänä kesänä Suomenlinnassa esitetään näytelmää Missä kuljimme kerran. Näytelmän on toteuttanut Ryhmäteatteri. Misä kuljimme kerran perustuu Kjell Westön romaaniin. Romaani palkittiin kirjallisuuden Finlandia-palkinnolla vuonna 2006. Suomenlinnan esityksen on ohjannut Riikka Oksanen.
Missä kuljimme kerran kertoo muutaman ystävyksen tarinan 1900-luvun alusta aina 1940-luvulle. Näytelmän tapahtumat sijoittuvat suurelta osin Helsinkiin. Näytelmä kuvaa ihmisiä, perheitä ja yhteiskuntaluokkia, jotka joutuvat kokemaan sisällisodan kauhut. Tarinassa kuvataan myös sitä, kuinka Helsinki muuttuu.
Ryhmäteatterin Missä kuljimme kerran -näytelmää esitetään Suomenlinnan kesäteatterissa elokuun loppuun saakka. Esitykset ovat loppuunvarattuja, mutta peruutuslippuja voi kysyä Ryhmäteatterista. Ryhmäteatterin kotisivut löytyvät osoitteesta: ryhmateatteri.fi

