Monet ovat tyytymättömiä hallituksen toimiin Suomi 12.02.2026 Kuuntele uutinen Puolet suomalaisista arvioi, että Suomen hallitus on epäonnistunut työssään. Petteri Orpon hallitus on johtanut Suomea kohta kolme vuotta.
Suomen työttömyys on EU-maiden korkein Suomi 12.02.2026 Kuuntele uutinen Suomen työttömyystilanne on pahentunut. Suomen työttömyys on nyt EU-maiden korkein.
Saga Vanninen on vuoden yleisurheilija Urheilu 12.02.2026 Kuuntele uutinen Saga Vanninen on vuoden yleisurheilija. Vanninen voitti sisäratojen MM- että EM-kultaa vuonna 2025. Vannisen laji on moniottelu.
Suvi Minkkinen kilpailee mitaleista Urheilu 11.02.2026 Kuuntele uutinen Suvi Minkkinen kilpailee tänään mitaleista ampumahiihdossa. Naisten ampuhiihdon kisaan osallistuvat myös Venla Lehtonen, Inka Hämäläinen ja Sonja Leinamo.
Suomalaiset hamstraavat kahvia Suomi 11.02.2026 Kuuntele uutinen Suomalaiset hamstraavat kahvia. Hamstraaminen tarkoittaa sitä, että ihmiset ostavat kahvia varastoon. Kahvia hamstrataan, kun esimerkiksi supermarketissa on hyvä tarjous.
Mikael Granlund on Leijonien kapteeni Urheilu 10.02.2026 Kuuntele uutinen Suomen miesten jääkiekkomaajoukkueen eli Leijonin pelit olympialaisissa alkavat keskiviikkona. Leijonat kohtaa ensimmäisessä ottelussa Slovakian.
Petteri Orpo haluaa jatkaa kokoomuksen johdossa Suomi 09.02.2026 Kuuntele uutinen Pääministeri Petteri Orpo haluaa jatkaa kokoomuksen puheenjohtajana. Orpo kertoi asiasta kokoomuksen puheenjohtajapäivillä.
Talviolympialaiset alkavat Urheilu 05.02.2026 Kuuntele uutinen Talviolympialaiset alkavat perjantaina. Kisat järjestetään Italian Milanossa ja Cortinassa. Suomen joukkueessa on 103 urheilijaa, joista 48 on jääkiekkoilijoita.
Presidentti Stubb avasi valtiopäivät Viikon kuva 05.02.2026 Kuuntele uutinen Valtiopäivien avajaisia vietettiin keskiviikkona. Eduskunnan kevään istuntokausi alkoi jo tiistaina. Presidentti Alexander Stubb avasi valtiopäivät.
Ukrainan rauhanneuvottelut jatkuvat Maailma 03.02.2026 Kuuntele uutinen Neuvottelut Ukrainan rauhasta jatkuvat keskiviikkona. Neuvottelut järjestetään Arabiemiirikuntien pääkaupungissa Abu Dhabissa.
Työttömyys kasvaa Suomi 03.02.2026 Kuuntele uutinen Työttömien määrä kasvaa edelleen Suomessa. Joulukuussa työttömiä oli 50 000 enemmän kuin vuosi sitten.
Toimeentulotuen ehdot kiristyvät Suomi 02.02.2026 Kuuntele uutinen Toimeentulotuen ehdot kiristyvät. Jatkossa toimeentulotukea on vaikeampi saada. Muutokset ehtoihin tulevat voimaan helmikuun alussa ja maaliskuussa.
Tytti Tuppurainen kiistää epäasiallisen käytöksen Suomi 02.02.2026 Kuuntele uutinen SDP:n kohu jatkuu. SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtajaa Tytti Tuppuraista syytetään epäasiallisesta käytöksestä.
Pörssisähkö on nyt kallista Suomi 02.02.2026 Kuuntele uutinen Pörssisähkö on nyt kallista. Sähkö on ennätyksellisen kallista, koska koko Suomessa on paljon pakkasta.
Vanhus kuoli virheen takia hoivakodissa Suomi 02.02.2026 Kuuntele uutinen Poliisi tutkii vanhuksen kuolemaa espoolaisessa hoivakodissa. Kuolemaan liittyy vakava hoitovirhe.
Knausgårdin kirjasta tehtiin ooppera Kulttuuri 30.01.2026 Kuuntele uutinen Suomen Kansallisoopperassa tulee tänään ensi-iltaan teos, joka pohjautuu Karl Ove Knausgårdin romaaniin. Ooppera Morgonstjärnan – Aamutähti prustuu Kanausgårdin romaaniin, jonka nimi on Aamutähti.
Pääministeri Petteri Orpo vieraili Kiinassa Viikon kuva 29.01.2026 Kuuntele uutinen Suomen pääministeri Petteri Orpo vieraili tällä viikolla Kiinassa. Orpo tapasi vierailullaan Kiinan presidentin Xi Jinpingin. Vierailun tarkoitus on edistää Suomen ja Kiinan kauppaa.
Neljä kilometriä jyrkännettä romahti Sisiliassa Maailma 28.01.2026 Kuuntele uutinen Italian Sisiliassa tapahtui sunnuntaina suuri maanvyörymä. Neljä kilometriä jyrkännettä romahti tien päälle, joka kulkee Niscemin kaupunkiin.
THL ei suosittele somea alle 13-vuotiaille lapsille Suomi 28.01.2026 Kuuntele uutinen Terveyden ja hyvinvoinnin laitos eli THL on antanut uudet suositukset lasten digilaitteiden käytölle. THL suosittelee, että alle 13-vuotiaat eivät käytä älylaitteita.
Ukraina, Venäjä ja USA neuvottelevat rauhasta Maailma 28.01.2026 Kuuntele uutinen Ukraina, Venäjä ja Yhdysvallat neuvottelevat yhdessä rauhassa. Neuvottelut järjestetään Arabiemirateissa. Tämä on ensimmäinen kerta, kun kaikki kolme maata ovat yhdessä neuvottelemassa Ukrainan rauhasta.