Huvipuistot avautuvat, kun kevät alkaa. Yle selvitti huvipuistojen pääsylippujen hintoja.
Huvipuistojen rannekkeet maksavat tänä kesänä suunnilleen saman verran kuin viime kesänä. Huvipuistot eivät ole nostaneet rannekeiden hintoja, koska perheiden taloudellinen tilanne ei ole Suomessa hyvä.
Särkänniemi on laskenut rannekkeen hintaa hieman. Tykkimäessä rannekkeen hinta on noussut vähän. Linnanmäki ottaa käyttöön viiden euron pääsymaksun, jos ranneketta ei ole.
– Lapsiperheiden taloudellinen tilanne on huono. Elinkustannukset nousevat Suomessa. Meille on tästä syystä tärkeää, että lippujen hinat eivät nouse, Linnanmäen toimitusjohtaja Satu Järvelä sanoo.
– Yritämme pitää huvipuiston saavutettavissa mahdollisimman monelle. Tästä syystä pidämme hinnat ennallaan, Särkänniemen liiketoimintajohtaja Eeva Muurimäki sanoo.
Ranneke maksaa Linnanmäellä 53 euroa ja Särkänniemessä 52 euroa. Särkänniemessä rannekkeen voi ostaa ennakkoon 51 eurolla. Tykkimäen ranneke maksaa 55 euroa ja Powerparkin 46 euroa. Tykkimäen verkkokaupasta saa rannekkeen edullisemmin.
Rannekkeella pääsee huvipuistoon ja laitteisiin.
Särkänniemessä ja Tykkimäessä on uusi vuoristorata. Linnamäen vuoristorata täyttää 75 vuotta.
