Sprinttisuunnistuksen SM-kisat järjestetään Keravalla sunnuntaina 10. toukokuuta. Kisoihin osallistuu 1 800 suunnistajaa.
Sarjoja on nuorille ja iäkkäille osallistujille.
Sprinttisuunnistus on vauhdikas laji. Kilparadat on rakennettu kaupunkiin. Suunnistajan pitää juosta ja lukea karttaa. Reitti pitää valita nopeassa vauhdissa. Kaupunkisuunnistuksessa radat ovat lyhyitä. Parhaat suunnistajat selviytyvät kilpailusta usein jo 15 minuutissa.
