Perhevapaat uudistuvat Suomi 22.09.2022 Kuuntele uutinen Uusi laki perhevapaista tuli voimaan elokuussa. Laki kannustaa molempia vanhempia olemaan lapsen kanssa kotona yhtä paljon.
Asumisen hinta nousee Suomi 22.09.2022 Kuuntele uutinen Asumisen hinta nousee tänä vuonna erittäin paljon. Asumiskulut nousevat vuonna 2022 ainakin 16 prosenttia, kun vertaa vuoteen 2021.
Izjumin läheltä löytyi joukkohauta Maailma 22.09.2022 Kuuntele uutinen Ukrainasta Izjumin kaupungin läheltä löytyi viime viikolla joukkohauta. Haudassa on yli 400 ihmisen ruumiit.
Naali on saanut pentuja Lapissa Suomi 22.09.2022 Kuuntele uutinen Naali on uhanalainen eläin, joka on Suomessa erittäin harvinainen. Lapissa syntyi elokuussa naalinpentuja.
Notre Damen korjaus on vaikea Maailma 22.09.2022 Kuuntele uutinen Notre Dame on Ranskan pääkaupungin Pariisin tunnetuimpia nähtävyyksiä. Notre Dame on vanha katedraali eli tuomiokirkko.
Kalle Rovanperä johtaa rallin MM-sarjaa Urheilu 22.09.2022 Kuuntele uutinen Suomalainen Kalle Rovanperä on taitava rallikuski. Hänestä voi tulla uusi rallin maailmanmestari.
Marko Saloranta on Helmarien uusi päävalmentaja Urheilu 22.09.2022 Kuuntele uutinen Marko Saloranta on Suomen naisten jalkapallomaajoukkueen uusi valmentaja.
Baba Lybeck voitti painonnoston EM-kultaa Urheilu 22.09.2022 Kuuntele uutinen Baba Lybeck on nyt Euroopan mestari painonnostossa. Lybeck voitti kultaa EM-kisoissa elokuun puolivälissä.
Kuningatar Elisabetin hautajaiset Britanniassa Viikon kuva 20.09.2022 Kuuntele uutinen Kuningatar Elisabet II haudattiin maanantaina Lontoossa. Hautajaisiin osallistui koko Britannian kuninkaallinen perhe.
Kesä oli ennätyslämmin Maailma 20.09.2022 Kuuntele uutinen Viime kesä oli ennätyksellisen lämmin. EU:n ilmastopalvelu kertoo, että kesä oli lämpimämpi kuin koskaan aiemmin on mitattu.
Jääkiekkoliiga on käynnissä Urheilu 19.09.2022 Kuuntele uutinen Suomen jääkiekon korkein sarjataso eli Liiga alkoi viime viikolla. Mukana on 15 joukkuetta. Tappara on suuri suosikki myös tällä kaudella. Tappara voitti Liigan mestaruuden viime keväänä.
Potilasturvallisuuslaki eduskunnassa Suomi 15.09.2022 Kuuntele uutinen Suomen hallitus kiistelee potilasturvallisuuslaista. Hallitus on tehnyt esityksen, jonka mukaan hoitajien lakko-oikeutta voidaan rajoittaa.
Susijengi teki historiaa Urheilu 12.09.2022 Kuuntele uutinen Suomen koripallomaajoukkue eli Susijengi teki sunnuntaina historiaa. Susijengi selviytyi koripallon EM-kisoissa puolivälieriin eli kahdeksan parhaan maan joukkoon.
Ruotsissa jännittävät vaalit Maailma 12.09.2022 Kuuntele uutinen Ruotsalaiset äänestivät sunnuntaina parlamenttivaaleissa. Vaalien tulos on tasaväkinen ja jännittävä. Sosiaalidemokraattinen puolue voitti vaalit, mutta maltillinen kokoomus saa ehkä pääministerin paikan.
Matti Nykänen sai muistomerkin Viikon kuva 12.09.2022 Kuuntele uutinen Mäkihyppääjä Matti Nykänen on saanut muistomerkin. Matti Nykäsen muistomerkki paljastettiin viime viikolla. Muistomerkki on Jyväskylän liikuntapuistossa.
Kuningatar Elisabet on kuollut Maailma 09.09.2022 Kuuntele uutinen Britannian kuningatar Elisabet II on kuollut. Kuningatar Elisabet kuoli torstaina iltapäivällä. Hän oli 96-vuotias.
Antti Tuisku esiintyy Olympiastadionilla Kulttuuri 09.09.2022 Kuuntele uutinen Suosittu poplaulaja Antti Tuisku esiintyy viikonloppuna Helsingin Olympiastadionilla. Tuiskulla on Olympiastadionilla kaksi konserttia.
Hanoi Rocks soittaa jälleen yhdessä Kulttuuri 08.09.2022 Kuuntele uutinen Suomalainen rock-yhtye Hanoi Rocks esiintyy jälleen yhdessä. Yhtyeen alkuperäinen kokoonpano soittaa yhdessä syyskuussa 40 vuoden tauon jälkeen.
Valtio tukee energia-alaa 10 miljardilla eurolla Suomi 06.09.2022 Kuuntele uutinen Suomen valtio tukee sähköfirmoja, jotka ovat vaikeuksissa. Hallitus päätti viime viikonloppuna, että valtio lainaa rahaa energia-alan yrityksille.
Liz Truss on Britannian uusi pääministeri Maailma 06.09.2022 Kuuntele uutinen Liz Truss on Britannian uusi pääministeri. Hän toimi aiemmin Britannian ulkoministerinä.