Kissa tarvitsee kodin koko elämänsä ajaksi Arki 28.07.2022 Kuuntele uutinen Kissa on Suomen yleisin lemmikki. Monet ihmiset ihastuvat suloisiin kissanpentuihin. He voivat ajatella, että kissa pärjää aikuisena luonnossa. Jokainen kissa tarvitsee kuitenkin pysyvän kodin ihmisen kanssa.
Kaikki haluavat kuvan Mäkelänkadusta Arki 14.07.2022 Kuuntele uutinen Maailmalla levisi kuva, jossa on Helsingin Mäkelänkatu. Todennäköisesti miljoonat ihmiset ovat nähneet kuvan.
Retkelle metsään turvallisesti Arki 12.07.2022 Kuuntele uutinen Kesällä on hyvä aika mennä retkelle metsään. Retkeilijän kannattaa valmistautua hyvin, niin retkestä tulee turvallinen.
Ihmisiä kuoli ampumisissa Tanskassa ja Yhdysvalloissa Maailma 06.07.2022 Kuuntele uutinen Tanskassa kuoli kolme ihmistä ampumisessa sunnuntaina 3. heinäkuuta. Myös Yhdysvalloissa oli ampuminen, jossa kuoli seitsemän ihmistä maanantaina 4. heinäkuuta.
Colorado voitti Stanley Cupin Urheilu 05.07.2022 Kuuntele uutinen Jääkiekkojoukkue Colorado Avalanche voitti NHL:n mestaruuden eli Stanley Cupin.
Naisten jalkapallon EM-kisat alkavat Urheilu 04.07.2022 Kuuntele uutinen Naisten jalkapallon euroopanmestaruuskisat eli EM-kisat alkavat tällä viikolla Englannissa. Suomi pelaa ensimmäisen ottelunsa perjantaina.
Suomi on vähän lähempänä Naton jäsenyyttä Maailma 01.07.2022 Kuuntele uutinen Nyt Suomi ja Ruotsi ovat vähän lähempänä puolustusliitto Naton jäsenyyttä. Nato kutsui Suomen ja Ruotsin jäseniksi huippukokouksessaan Madridissa 29. kesäkuuta.
Myös ranskalaiset pelaavat nyt Mölkkyä Arki 01.07.2022 Kuuntele uutinen Mölkky on suosittu suomalainen pihapeli. Nyt Mölkystä on tullut suosittua myös ulkomailla. Erityisesti Ranskassa moni haluaa pelata Mölkkyä kesällä.
Eduskunta hyväksyi uuden lain seksuaalirikoksista Suomi 30.06.2022 Kuuntele uutinen Suomi saa uuden lain seksuaalirikoksista. Laki määrää, mitkä seksuaaliset teot ovat rikollisia. Eduskunta hyväksyi lain maanantaina.
Vanhusasiavaltuutetulla on paljon tehtävää Suomi 30.06.2022 Kuuntele uutinen Suomessa on tammikuun puolivälistä asti ollut vanhusasiavaltuutettu. Vanhusasiavaltuutettu on Päivi Topo. Hän johtaa työtä vanhusasiavaltuutetun toimistossa. Topo kertoo, että tehtävää on paljon.
Juhannuksen juhlinta melko rauhallista Suomi 29.06.2022 Kuuntele uutinen Suomalaiset juhlivat juhannusta lämpimässä säässä tänä vuonna. Juhlinta oli kuitenkin melko rauhallista.
Villiyrteistä makua ruokiin ilmaiseksi Arki 28.06.2022 Kuuntele uutinen Luonnossa kasvaa monia kasveja, joita voi käyttää ruuanlaitossa. Näitä kasveja kutsutaan villiyrteiksi.
Mukavaa kesää! Suomi 23.06.2022 Kuuntele uutinen Selkosanomat toivottaa lukijoille pitkää ja kaunista kesää!
Täydellinen päivä mökillä Arki 23.06.2022 Kuuntele uutinen Sauna, järvi ja grilli omassa rauhassa. Niistä on tehty täydellinen kesäpäivä. Ei ole ihme, että monet suomalaiset rakastavat mökkeilyä eli mökillä oleilua.
Wille Rydman erosi kokoomuksen eduskuntaryhmästä Suomi 22.06.2022 Kuuntele uutinen Kansanedustaja Wille Rydman erosi tiistaina kokoomuksen eduskuntaryhmästä.
Grillatut kasvikset maistuvat ilman lihaa Arki 22.06.2022 Kuuntele uutinen Suomalaiset rakastavat grillaamista ja grilliruokaa. Grilliruoka maistuu etenkin kesällä.
Hyvää juhannusta! Viikon kuva 21.06.2022 Kuuntele uutinen Tällä viikolla vietetään juhannusta. Juhannus on keskikesän ja yöttömän yön juhla. Perjantaina 24.6. on juhannusaatto. Lauantaina 25.6. on juhannuspäivä.
Raikas ja kesäinen leipäjuustosalaatti Arki 21.06.2022 Kuuntele uutinen Tässä on helppo ja nopea kesäöinen salaatti. Salaatissa on mukana paistettua juustoa. Salaattia kannattaa laittaa kesällä, kun tarjolla on tuoreita kotimaisia vadelmia.
Salpausselkä Geopark saa tunnustusta upeasta luonnostaan Arki 17.06.2022 Kuuntele uutinen Salpausselkä Geopark sijaitsee Päijät-Hämeessä Etelä-Suomessa. Huhtikuussa se sai hienon tunnustuksen Unescolta, kun siitä tuli osa kansainvälistä Geopark-verkostoa.
Kuljetusrobotit tulivat Suomeen Suomi 16.06.2022 Kuuntele uutinen Pieni valkoinen vaunu, jonka päällä on keltainen lippu. Vaunu liikkuu itsenäisesti. Mikä se on? Kuljetusrobotti!