Ukrainassa juhlitaan Hersonin takaisinvaltausta

Teksti: Selkosanomat, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 14.11.2022

Ukrainan joukot valtasivat viime viikon lopulla takaisin Hersonin kaupungin. Hersonin valtaus on suuri voitto Ukrainalle.

Ukrainan joukot saapuivat Hersonin kaupunkiin viime perjantaina. Ukrainalaiset nostivat Ukrainan liput salkoihin Hersonissa.

Venäläiset pakenivat kaupungista. Venäjä valtasi Hersonin heti sodan alussa viime maaliskuussa.

Britannian puolustusministerin Ben Wallacen mukaan Hersonin valtaus on suuri voitto Ukrainalle. Venäjälle valtaus on suuri tappio. Monet venäläiset ovat myös alkaneet ajatella, että Ukrainan sota on virhe.

Herson sijaitsee Etelä-Ukrainassa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)