MM-kisojen välierät alkavat

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 13.12.2022

Jalkapallon MM-kisojen välierät alkavat. Kisojen välierät pelataan tiistaina ja keskiviikkona. Tiistaina pelaavat Argentiina ja Kroatia. Keskiviikkona kohtaavat Ranska ja Marokko.

Argentiinan pelaajat juhlivat voittoa 9. joulukuuta. Argentiina voitti Hollannin jännittävässä ottelussa. Ottelu ratkesi vasta rangaistuspotkukilpailussa. Hollanti putosi jatkosta. Argentiina on ehkä MM-kisojen suurin suosikki.

Jalkapallon MM-kisojen ottelut käyvät jo vähiin. Tiistaina ja keskiviikkona pelataan kisojen välierät. Välierien kahdessa ottelussa kohtaa neljä joukkuetta. Välieriin selviytyivät Argentiina, Kroatia, Marokko ja Ranska.

Marokko on vuoden 2022 jalkapallon MM-kisojen suurin yllättäjä. Marokko on myös ensimmäinen afrikkalainen joukkue, joka on päässyt MM-kisojen välieriin.

Kroatia pudotti Brasilian jatkosta 9. joulukuuta. Yltääkö Kroatia vielä suurempaan yllätykseen, voittaako se maailmanmestaruuden?

Argentiinan ja Kroatian välieräottelu on tiistaina 13. joulukuuta kello 21. Voit katsoa ottelun MTV3-kanavalla.

Ranskan ja Marokon välieräottelu on keskiviikkona 14. joulukuuta kello 21. Voit katsoa ottelun Yle TV2 -kanavalla.

Välierien voittajat pääsevät jalkapallon MM-kisojen finaaliin eli loppuotteluun. MM-kisojen finaali pelataan sunnuntaina 18.12. kello 17. Voit katsoa finaalin Yle TV2 -kanavalla.

Väierien häviäjät kohtaavat pronssiotelussa. Pronssiottelu pelataan lauantaina 17.12. kello 17. Voit katsoa ottelun MTV3-kanavalla.

Ranskan pelaajat tuulettivat 10.12. Ranska voitti Englannin. Ranska on Argentiinan ohella suurin suosikki maailmanmestariksi.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)