Sairaaloiden päivystykset ovat ruuhkautuneet

Teksti: Petri Kiuttu, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 19.12.2022

Sairaaloiden päivystykset ovat ruuhkautuneet pahasti. Potilaat eivät pääse jatkohoitoon sairaaloiden osastoille.

Sairaaloiden päivystykset ovat ruuhkautuneet. Päivystyksissä on liikaa potilaita. Päivystykset ovat ruuhkautuneet eri puolilla Suomesa. Syy on se, ettei sairaaloissa ole tarpeeksi hoitajia. Myös hoitopaikoista on pulaa.

Tilanne on vakava. Monet potilaat joutuvat odottamaan päivystyksissä erittäin pitkään. Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin HUSissa jotkut potilaat ovat odottaneet päivystyksessä jopa useita vuorokausia.

Jotkut sairaalat ovat niin täynnä, että ne eivät pysty ottamaan ambulansseja vastaan. Näissä ambulansseissa on kyydissä hoitoa tarvitsevia potilaita.

Sairaalat ovat huolissaan. Tilanne voi vielä pahentua joulun aikana. Sairaaloiden osastoja joudutaan sulkemaan, koska hoitajia ei ole tarpeeksi.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)