Ähtärin eläinpuisto aikoo palauttaa pandat Kiinaan Viikon kuva 30.01.2023 Kuuntele uutinen Ähtärin eläinpuisto aikoo palauttaa pandat Kiinaan. Ähtärissä on kaksi pandakarhua Pyry ja Lumi.
Translain uudistus etenee Suomi 27.01.2023 Kuuntele uutinen Eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunta on saanut valmiiksi mietinnön translain uudistamisesta. Translain uudistamista on odotettu pitkään.
Saksa lähettää Ukrainaan panssarivaunuja Maailma 26.01.2023 Kuuntele uutinen Saksa on antanut luvan siihen, että Leopard-panssarivaunuja voidaan lähettää Ukrainaan. Muut maat odottivat pitkään Saksan päätöstä.
Niinistö vieraili Ukrainassa Maailma 25.01.2023 Kuuntele uutinen Presidentti Sauli Niinistö vieraili tiistaina Ukrainassa. Niinistö tapasi Kiovassa Ukrainan presidentin Volodymyr Zelenskyin.
Suomi ja EU antavat Ukrainalle sotilaallista apua Maailma 24.01.2023 Kuuntele uutinen EU ja Suomi antavat aseellista apua Ukrainaan. Apupakettien arvo on noin miljardi euroa.
Kiinassa juhlitaan uuttavuotta Viikon kuva 23.01.2023 Kuuntele uutinen Kiinalaiset juhlivat uuttavuotta. Kiinalaisen kalenterin mukaan nyt on jäniksen vuosi.
Taitoluistelun EM-kilpailut järjestetään Espoossa Urheilu 23.01.2023 Kuuntele uutinen Tällä viikolla Euroopan parhaat taitoluistelijat kokoontuvat Espooseen. Taitoluistelun EM-kisoihin osallistuvat naiset, miehet, parit ja jäätanssijat.
Valtio antaa tukea sähkölaskuihin Viikon kuva 13.01.2023 Kuuntele uutinen Suomen hallitus päätti tällä viikolla, että valtio antaa sähkötukea. Hallitus haluaa auttaa koteja, koska sähkö on kallista.
Brasilian mellakat rauhoittuivat Maailma 10.01.2023 Kuuntele uutinen Brasiliassa oli sunnuntaina ja maanantaina laajoja mellakoita. Poliisi pidätti Brasilian pääkaupungissa Brasíliassa 1 500 ihmistä.
Kokoomus on Suomen suosituin puolue Suomi 10.01.2023 Kuuntele uutinen Kokoomus on Suomen suosituin puolue. Yle julkaisi puolueiden kannatuskyselyn viime viikon lopulla.
Poliisi epäilee vartijoita kuolemantuottamuksesta Suomi 09.01.2023 Kuuntele uutinen Poliisi epäilee, että nainen kuoli vartijoiden toiminnan takia espoolaisessa kauppakeskuksessa. Poliisi epäilee neljää vartijaa kuolemantuottamuksesta.
Suomi vaatii Kiinasta saapuvilta koronatestin Suomi 09.01.2023 Kuuntele uutinen Perhe- ja peruspalveluministeri Krista Kiuru sanoo, että Suomi alkaa vaatia Kiinasta saapuvilta matkustajilta negatiivista koronatestiä.
Keräily on hyvä harrastus Arki 09.01.2023 Kuuntele uutinen Jo kauan sitten ihmiset harrastivat vanhojen rahojen keräilyä. Vanhat rahat kiinnostavat keräilijöitä edelleenkin ja postimerkkejä keräillään yhä ahkerasti. Myös vanhat astiat ovat suosittuja keräilyesineitä.
Koti on ihmisen perusoikeus Arki 09.01.2023 Kuuntele uutinen Asunnottomuus on vähentynyt Suomessa. Suomessa on kuitenkin edelleen 4 000 asunnotonta. Vailla vakinaista asuntoa -ydistys haluaa poistaa asunnottomuuden Suomesta.
Jenni Kokander on Vva:n kummi Arki 09.01.2023 Kuuntele uutinen Näyttelijä Jenni Kokander on Vva:n ensimmäinen kummi. Vva haluaa saada näkyvyyttä tärkeälle toiminnalle julkisuuden henkilön kautta.
Mika Aaltola kommentoi usein sotaa Ukrainassa Suomi 09.01.2023 Kuuntele uutinen Mika Aaltola näkyy usein julkisuudessa. Hän vastaa Ukrainan sotaa ja Suomen ulkopolitiikkaa koskeviin kysymyksiin.
Tehosterokotteita kaikille tammikuussa Suomi 09.01.2023 Kuuntele uutinen Koronan tehosterokotteita aletaan antaa kaikille aikuisille tammikuussa. Kaikki yli 18-vuotiaat voivat saada koronarokotteen, jos haluavat.
Onnellista uutta vuotta! Suomi 30.12.2022 Kuuntele uutinen Selkosanomat toivottaa onnellista uutta vuotta 2023!
Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta! Suomi 23.12.2022 Kuuntele uutinen Selkosanomat toivottaa hyvää joulua ja mukavaa vuodenvaihdetta!