Lauri Markkanen aloitti varusmiespalveluksen

Teksti: Petri Kiuttu, lähde STT
Kuva: Lauri Markkasen Instagram-tili
Uutinen julkaistu: 20.04.2023

Koripalloilija Lauri Markkanen aloitti varusmiespalveluksen maanantaina. Markkanen suorittaa asevelvollisuutensa Santahaminassa.

Suomalainen koripallotähti aloitti maanantaina varusmiespalveluksensa. Markkanen suorittaa asevelvollisuutensa Helsingin Santahaminassa Puolustusvoimien urheilukoulussa.

Lauri Markkanen on ammattilaiskoripalloilija. Hän pelaa Utah Jazzin joukkueessa Yhdysvaltojen NBA-sarjassa.

– Varusmiespalvelus on suomalaisille miehille pakollinen. Se on meille suomalaisille myös ylpeyden aihe. On mielestäni hyvän esimerkin näyttämistä, että suorittaa palveluksen, 25-vuotias Markkanen sanoi urheilukanava ESPN:n haastattelussa.

Markkasen joukkueen eli Utahin mahdollisuudet päästä pudotuspeleihin ovat menneet. Seuraava NBA-kausi alkaa lokakuussa.

– Olen varma siitä, että pystyn suorittamaan palveluksen ja valmistaudun samalla ensi kauteen.

Lauri Markkanen valittiin helmikuussa NBA:n tähdistöotteluun. Hän oli ensimmäinen suomalinen koripalloilija, joka valittiin mukaan tähdistöotteluun.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)