Maria Ohisalo ei jatka vihreiden johdossa

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet STT, Yle, HS
Kuva: Lehtikuva / Antti Hämäläinen
Uutinen julkaistu: 13.04.2023

Maria Ohisalo jättää vihreiden puheenjohtajan paikan. Ohisalo ei jatka vihreiden puheenjohtajana enää kesäkuun jälkeen.

Vihreiden puoluekokous järjestetään kesäkuussa. Maria Ohisalo ei hae jatkokautta puheenjohtajana.

Vihreille tuli eduskuntavaaleissa suuri tappio. Vihreät menetti eduskuntavaaleissa seitsemän paikkaa. Vihreillä on nyt 13 kansanedustajaa.

Maria Ohisalo sanoo, että vihreiden nousuun tarvitaan ehkä uusi puheenjohtaja.

– Otan vastuun vaalitappiosta, koska olen puolueen puheenjohtaja.

Vihreiden kansanedustajat Fatim Diarra, Atte Harjanne, Hanna Holopainen, Inka Hopsu, Saara Hyrkkö, Krista Mikkonen, Jenni Pitko ja Oras Tynkkynen harkitsevat ehdokkuutta. Kansanedustaja Sofia Virta kertoi eilen, että hän haluaa vihreiden uudeksi puheenjohtajaksi.

Vihreiden uusi puheenjohtaja, varapuheenjohtajat ja puoluesihteeri valitaan puoluekokouksessa. Vihreiden puoluekokous järjestetään Seinäjoella 10.–11. kesäkuuta.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)